Fitness

#dat zapada #efort fizic #atac de cord #zapada

Te apuci de dat zapada? Iata ce spun medicii ca ar trebui sa stii

Datul zapezii pare „o joaca de copil”. In realitate, presupune mult efort si pune inima la munca intensiva. Se ard multe calorii, dar in acelasi timp riscul de a suferi un atac de cord este mare.

 

Iata cateva dintre efectele pe care le are datul zapezii asupra organismului:

Datul la lopata e obositor

Chiar si pentru cei care au o forma fizica buna, datul la lopata reprezinta un efort considerabil. In cazul celor care prezinta un risc crescut de boli de inima, datul zapezii poate fi periculos intrucat pune presiune pe inima. La temperaturi scazute, inclusiv arterele se ingusteaza, in special la picioare si brate au tendinta de a se contracta, creand presiune asupra inimii. Acest lucru asociat cu faptul ca ridici cantitati mari de zapada creste ritmul cardiac si nevoia de oxigen din inima. Daca ai o afectiune cardiaca preexistenta, risti sa iti supui inima unui nivel ridicat de efort.

Nu manca inainte

Inima va avea nevoie de mai mult sange pentru a digera hrana, deci ai mai putin disponibil pentru a fi pompat in restul organismului. Acest lucru adauga mai multa presiune la un sistem deja tensionat. Evita inclusiv consumul de alcool inainte de a da zapada. Ai putea crede ca alcoolul te va incalzi, insa in realitate bautura contracta vasele de sange, generand mai multa presiune asupra inimii.

Pastreaza-te in forma pe tot parcursul anului

Daca stii ca te asteapta o iarna grea, in care esti unicul responsabil cu datul zapezii ar trebui sa te pregatesti fizic din timp, sa iti creezi o conditie fizica adecvata, asa incat sa iti duci sarcina la bun sfarsit fara probleme. Potrivit studiilor clinice, persoanele sedentare prezinta un risc cu 70-80% mai mare de a suferi un atac de cord in timp ce dau zapada decat cele active in ​​mod regulat.

Fa incalzire

Inainte de a pune mana pe lopata fa cateva exercitii de inalzire a muschilor. Zona spatelui si a bratelor sunt cele mai afectate atunci cand dai zapada, astfel ca sunt necesare cateva exercitii de stretching. Fa intinderi ale mainilor si picioarelor, cateva rotiri din solduri. Poarta incaltaminte adecvata, cu o buna aderenta, pentru a evita cazaturile.

Da zapada des

Nu astepta sa se astearna cantitati foarte mari de zapada pana sa iesi la lopata. Indeparteaza treptat stratul de zapada, pe masura ce se depune. In felul acesta nu vei mai fi nevoit sa ridici cantitati foarte mari de zapada deodata. Practic, iti dozezi efortul fizic. De preferat este sa impingi zapada, nu sa o ridici, intrucat ridicarea loptii ingreunate de zapada creste tensiunea arteriala.

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Adevarul despre MURATURI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.