Dieta si nutritie

#colesterol #linte #fasole #fasole verde # fasole neagra # fasole rosie #tensiune

Fasolea: ce beneficii aduce pentru sanatate

Fasolea face parte din categoria alimentelor bogate in nutrienti si sarace in calorii. Astfel, o poti manca fara restrictii si, in acelasi timp, sa te bucuri de o silueta perfecta. Nutrientii si ingredientele naturale din fasole ajuta la dieta si previn nenumarate boli. Iata cateva tipuri de fasole pe care le poti consuma pentru a-ti mentine sanatatea.

1 Fasole neagra

Fasolea neagra contine jumatate din cantitatea de fibre recomandata zilnic pentru organism si ofera beneficii reale pentru sanatate. Un bol de fasole neagra ajuta la intarirea sistemului imunitar, scade nivelul colesterolului rau si stabilizeaza tensiunea arteriala.

Fasolea neagra este un aliment bogat in antioxidanti, care intarzie procesul de imbatranire si accelereaza refacerea celulelor. Mai mult decat atat, fasolea neagra este un aliment recomandat celor care au stari de depresie sau dezechilibre psihice.

2 Fasole verde

Fasolea verde este bogata in magneziu, potasiu, calciu si contine fibre alimentare care stimuleaza digestia. Datorita mineralelor si vitaminelor din compozitia sa, fasolea verde ajuta la prevenirea crampelor musculare.

3 Fasole rosie

Fasolea rosie este bogata in antioxidanti, care ajuta organismul sa lupte impotriva radicalilor liberi si scade riscul de a dezvolta cancer. Un bol de fasole rosie furnizeaza jumatate din necesarul zilnic de fibre. Asadar, fasolea rosie ajuta la functionarea optima a sistemului digestiv, prevenind constipatia si regleaza nivelul de glicemie din sange. In plus. acest tip de fasole contine ingrediente active, care suprima pofta de mancare.

4 Linte

Lintea, inrudita cu fasolea, este la fel de bogata in fibre si proteine si, in plus, se gateste mult mai rapid, fata de fasole. Aceasta leguminoasa imbunatateste rezistenta musculara, deoarece tine sub control nivelul zaharului din sange. Lintea este o sursa importanta de antioxidanti, care protejeaza celulele organismului de actiunea radicalilor liberi.

La fel ca fasolea, lintea este bogata in fibre, care contribuie la prevenirea bolilor cardiovasculare, intrucat normalizeaza nivelul colesterolului din sange.



Sursa foto: loedsalud.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare