Boli

#simptome stres #cauze stres #control stres #stres

15 simptome ca esti stresat

Stresul face parte din viata noastra, fie el pozitiv sau negativ. Stresul pozitiv este atunci cand emotiile ne stimuleaza, cum ar fi in timpul unui examen. Stresul negativ este asociat cu esecul si cu emotii negative. Cu toate acestea, multe persoane se confrunta, zi de zi, cu un stres excesiv, fie de cauza profesionala, fie de cauza personala. De multe ori, stresul tinde sa se cronicizeze, daca nu este gestionat corespunzator, si sa favorizeze diferite probleme de sanatate. Prima consecinta medicala a stresului este scaderea imunitatii, din cauza hipersecretiei de cortizol pe care o produce. Iata semnele care iti arata ca esti stresat.

1. Stare de anxietate si depresie

Stresul se manifesta in principal printr-o stare continua de agitatie sau de neliniste, ca nu mai poti tine lucrurile sub control. Chiar si in momentele care, in mod normal, ajuta la relaxare (cum ar fi vizionarea unui film sau lectura), stresul isi face simtita prezenta printr-o anxietate care nu te lasa sa te bucuri de aceste momente. Izolarea sociala, ganditul excesiv si sentimentele negative, stima de sine scazuta, lipsa increderii de sine sunt alte semne ale anxietatii legate de stres. Stresul cronic poate evolua pana la atacuri de panica si depresie.

2. Iritabilitate

Din cauza gandurilor persistente cu privire la anumite subiecte, o persoana stresata devine mai vulcanica. Daca iritabilitatea apare din motive aparent nejustificate, minore, acesta poate fi un semn de stres excesiv.

3. Dureri de cap

Multe studii au evidentiat o asociere intre stres si frecventa durerilor cervicale sau de cap. Stresul cronic poate duce la cefalee cronica.

4. Lipsa de energie

Oboseala marcanta este un alt semn important al stresului. Stresul produce epuizare fizica si psihica, iar repausul nu ajuta la relaxarea corpului sau mintii.

5. Insomnie

Insomnia este un semn important al stresului. Persoanele stresate tind sa gandeasca excesiv pe timpul noptii si nu pot atinge acea stare de relaxare care favorizeaza somnul. De asemenea, acestea se trezesc des pe timpul noptii si nu au un somn odihnitor. Episoadele de insomnie accentueaza starea de oboseala pe timpul zilei. Insomnia poate fi combatuta cu ajutorul unor suplimente alimentare pentru somn linistit.

6. Infectii frecvente

Din cauza efectului de suprimare a imunitatii pe care il are stresul, pot aparea infectii frecvente sau recurente. De asemenea, stresul poate diminua apetitul, iar malnutritia reduce, de asemenea, imunitatea.

7. Libido scazut

Studiile au demonstrat ca persoanele stresate au un raspuns mai slab la activitatea sexuala. Se pare ca stresul scade dorinta dar si satisfactia sexuala.

8. Probleme digestive

Stresul poate produce probleme digestive, cum ar fi diareea sau constipatia. De asemenea, stresul exacerbeaza afectiunile gastrointestinale, cum ar fi sindromul de intestin iritabil si gastrita.

9. Acnee

Acneea poate fi, uneori, un semn al stresului excesiv. Stresul influenteaza activitatea endocrina (hormonala), ceea ce poate cauza acnee.

10. Modificari ale apetitului

Stresul poate influenta apetitul in doua moduri. Acesta poate duce fie la mancatul excesiv, pe fond emotional, fie la o lipsa a apetitului si o alimentatie saraca.

11. Dezorganizare cognitiva

Impactul stresului asupra functiei cognitive si intelectuale este foarte puternic. De obicei, stresul duce la dezorganizare in gandire, la afectarea judecatii, scaderea concentrarii si a memoriei. Persoanele stresate tind sa fie mai suspicioase si mai tematoare.

12. Ticuri nervoase

Stresul poate favoriza aparitia unor ticuri, precum sindromul picioarelor nelinistite, rosul unghiilor, miscari constante ale mainilor sau picioarelor.

13. Abuzul de substante nocive

Stresul creste consumul de tutun, droguri recreationale si alcool si accentueaza aceste dependente.

14. Perfectionism

Persoanele foarte stresate se concentreaza foarte mult asupra detaliilor, din dorinta de a face bine lucrurile, din cauza criticismului fata de sine, dar si din cauza senzatiei ca nu sunt capabile sa faca lucrurile corect.

15. Pierderea motivatiei si a creativitatii

Motivatia si creativitatea sunt diminuate din cauza dezorganizarii cognitive, a gandurilor negative si excesive si a concentrarii pe detalii nesemnificative. 

In concluzie, stresul poate provoca multe simptome, atat cognitive cat si fizice. Este important sa recunosti stresul la timp si sa iei masuri eficiente de combatere a acestuia: sport, consiliere psihologica, alimentatie echilibrata, pasiuni, tehnici de relaxare si suplimente alimentare.

Sursa foto: pixabay.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare