Terapii alternative

#alimente #migrena

Alimente care previn si usureaza migrenele

O migrena este ca un musafir nepoftit iti bate la usa chiar in cele mai nepotrivite momente. O poti primi cu o pastila si sa astepti sa plece cat mai curand sau poti incerca sa o ignori si sa astepti sa treaca de la sine; poti incerca sa dormi si sa speri ca va fi disparut cand te trezesti sau poti face exercitii care sa iti aline durerea. Orice ai face, succesul nu este garantat. Poti apela la remedii temporare si sa o astepti sa revina intr-o buna zi, insa poti incerca si sa o previi cu ajutorul unei diete echilibrate.

Dieta anti-migrena

Exista o serie de alimente care te ajuta sa tii la distanta migrenele; secretul este sa le introduce in dieta ta pe cele care o alunga, si sa renunti la acelea care pot fi factori declansatori ai durerilor de cap insotite de stari de greata si ameteli.

Iata opt alimente pe care ar trebui sa le consumi zilnic pentru a tine durerile de cap la distanta:

Sucul de lamaie are un continut ridicat de vitamina C, care amelioreaza durerile de cap. Un "cocktail" cu apa, suc de lamaie si doua lingurite de sare poate fi ca o potiune magica atunci cand nu stii cum sa scapi de o migrena sacaitoare.

Avocado, bogat in antioxidanti precum luteina si zeaxanthina, poate fi considerat un aliment minune; este si un remediu pentru migrene, dar poate fi consumat si pentru preventie.

Somonul, bogat in acizi grasi omega-3 si vitamina B2, impiedica aglomerarea de trombocite care este deseori "responsabila" pentru durerile de cap. De asemenea, consumul de somon ajuta la scaderea inflamatiilor si previne migrenele.

Morcovii, pepenele rosu, castravetele si telina combat deshidratarea, care se afla deseori la originea migrenelor atat de sacaitoare.

Cartofii dulci sunt foarte utili in calmarea durerilor de cap, datorita continutului ridicat de vitamina C, vitamina B1 si potasiu.

Quinoa, bogata in riboflavina, magneziu si fier, si kale, care are un continut ridicat de omega-3 si fibre, sunt, de asemenea, “arme” foarte puternice impotriva migrenelor.

Iaurtul contine si el multa riboflavina, un compus al vitaminei B foarte eficient impotriva migrenelor.

Smochinele au un bine cunoscut rol antiinflamator, iar continutul ridicat de potasiu le face un excelent remediu si adjuvant in predispozitia pentru migrene suparatoare.

Foto: unsplash.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din naturist

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului