Dieta si nutritie

#oua #oua minerale #oua proteine #oua calorii #oua dieta

Dieta: 5 motive pentru care este bine sa mananci oua

Ouale sunt adesea excluse din dietele de slabit ba pe motiv ca au colesterol, ba ca ingrasa. De fapt, aceste idei preconcepute conform carora ouale nu au ce cauta intr-o dieta de slabit sunt total nefondate, atat timp cat consumul lor este unul moderat. Tii o dieta fara oua? Iti dam 5 motive sa le consumi din nou cu incredere!

1. Iti furnizeaza vitamine si minerale

Dietele restrictive pot parea o solutie buna, insa organismul tau nu este de aceeasi parere. El este saracit de vitamine si minerale, motiv pentru care functiile se desfasoara mai greoi, iar lipsa de energie apare negresit.

Ouale contin o cantitate importanta de vitamine si minerale, de la vitamina A si vitamine din complexul B, pana la fosfor, zinc si fier.

2. Iti furnizeaza proteine

Ouale sunt cea mai ieftina sursa de proteine pure, adica de substante nutritive care hranesc organismul si contribuie la refacerea masei musculare. Fara proteine, metabolismul este mai lenes si nu arde atat de multe calorii pe cat ar trebui. In plus, trebuie sa stii ca proteinele sunt perfecte pentru dobandirea senzatiei de satietate, pentru alungarea foamei si pentru sustinerea energiei.

3. Nu au chiar atat de mult colesterol pe cat se crede

Daca te feresti sa consumi oua de teama ca au prea mult colesterol, ar trebui sa stii ca nu este chiar asa. Sunt multe alte alimente care depasesc oul in ceea ce priveste cantitatea de colesterol si pe care le consumi in dieta. Un ou mare are aproximativ 200 de miligrame de colesterol, iar daca le consumi cu moderatie, poti avea de castigat in dieta pe care o urmezi.

4. Au mai putin de 100 de calorii

Un ou mare are in jur de 80 de calorii, deci nu se poate spune ca un ou fiert la micul dejun sau adaugat in salata te va ingrasa.

5. Albusurile sunt perfecte in orice moment al zilei

Desi galbenusul este cea mai gustoasa parte din ou, albusul este cel care se dovedeste a fi cea mai sanatoasa parte. Nu contine grasimi sau colesterol, dar iti furnizeaza 15 calorii si o cantitate mare de proteine complete. Asezonata cu mirodenii, omleta din albusuri poate fi consumata in orice moment al zilei, deoarece este satioasa si sanatoasa.

Sursa foto:hippressurecooking.com
 

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.