Dieta si nutritie

#hidratare organism #hidratare #apa

De ce nu e bine sa bei multa apa daca vrei sa fii hidratat pe tot parcursul zilei

Aproximativ 65% din organismul unui adult este format din apa. Chiar si asa este suficient sa pierdem 2% din aceasta cantitate pentru a ne deshidrata. Consecintele? Oboseala, dureri de cap. Potrivit unui studiu din 2018 publicat in revista "Frontiers in Physiology" chiar si o deshidratare usoara poate afecta dispozitia sau capacitatea de concentrare a unei persoane.

Cel mai eficient mod de hidratare este consumul de apa

Medicii recomanda femeilor adulte si barbatilor sa bea cel putin doi litri de apa pe zi, acesta nu mai este un secret pentru nimeni. Cu toate acestea, ingerarea unor cantitati mari dimineata, la pranz si seara nu este cea mai buna sau cea mai eficienta metoda de a pastra organismul uman hidratat.

"Daca beti apa si peste doua ore productia de urina este foarte mare, iar urina este aproape transparenta, inseamna ca aceasta nu a fost asimilata corect de organism," precizeaza David Nieman, profesor de sanatate publica si directorul Laboratorului de Performanta Umana al campusului de cercetare din Carolina de Nord.

Acesta spune ca apa obisnuita are tendinta de a aluneca pur si simplu prin sistemul digestiv atunci cand nu este insotita de alimente sau alti nutrienti. Acest lucru este valabil mai ales cand oamenii beau cantitati mari pe stomacul gol: "Nu exista niciun avantaj al acestui tip de consum."

Daca consumi multa apa, nu inseamna ca esti bine hidratat

Potrivit Clinicii Cleveland, urina transparenta este un semn al "suprahidratarii," asa cum sustine si Nieman.

"Oamenii care beau sticla dupa sticla de apa intre mese probabil ca nu fac decat sa o elimine la scurt timp dupa," subliniaza Nieman.

Se spune ca consumul constant de apa ajuta organismul sa elimine toxinele sau materiale nedorite. Insa, acest lucru este doar pe jumatate adevarat. In timp ce urina transporta produse secundare chimice si toxine in afara corpului, prea multa apa consumanata pe stomacul gol nu imbunatateste acest proces de curatare, afirma el.

Bautul apei cu guri mici, putin cate putin, impiedica "supraincarcarea" rinichilor si astfel ajuta organismul sa retina mai mult H2O, potrivit cercetatorilor.

Cum te poti hidrata eficient

O alta metoda eficienta de hidratare este sa bei apa inainte sau in timpul mese sau cand mananci o gustare.

"Apa potabila cu aminoacizi, grasimi, vitamine sau minerale ajuta organismul sa asimileze mai mult lichid, motiv pentru care bauturile precum laptele sau anumite sucuri naturale de fructe tind sa fie mai eficiente potrivit anumitor studii," mai precizeaza Nieman.

O alta cercetare a lui Nieman arata ca o banana este foarte eficienta cand vine vorba de recuperarea dupa efort fizic.

Concluzie: Daca vrei sa te hidratezi corespunzator, o ingerare lenta si constanta a apei si combinarea ei cu putina mancare este o metoda mai eficienta decat aceea de fortare a bauturilor intre mese.


 


 


 

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.