Terapii alternative

#atenuare durere #durere maini #pozitie calculator #maini

Cum atenuam durerile mainilor cand lucram la calculator?

Te dor articulatiile mainilor sau articulatiile degetelor cand lucrezi la calculator? Cum natura nu a creat mainile pentru tastatura, iar majoritatea tastaturilor nu sunt nici ele modele de ergonomie, timpul petrecut în fata ecranului, scriind, poate duce la boli serioase ale articulatiilor sau încheieturilor! Te invitam sa afli cateva trucuri care iti vor ameliora durerile si care te ajuta sa previi afectiunile mai grave, cum este sindromul de tunel carpian!

 

Sindromul de tunel carpian este o afectiune medicala ce se caracterizeaza prin compresia nervului median, insotita de durere, parestezii, anestezii si hipotonie musculara. Tunelul carpian este o formatiune anatomica la nivelul mainii, prin care trece nervul median. Cand tunelul carpian este comprimat, asupra nervului median se exercita in mod gradat presiune, cauzand amorteala, dureri, tremuraturi si slabiciunea musculaturii.

Desi exista multiple cauze ce duc la dezvoltarea acestei afectiuni (inaintarea in varsta, anumite boli autoimune cum e lupusul etc), cel mai important factor de risc ramane profesia. Cei mai expusi sunt cei care realizeaza mişcari bruste si frecvente din articulatia mainilor, cei care lucreaza mult la calculator, cei care lucreaza in pozitii dificile sau cei care trebuie sa tina diverse greutati in mana.

Iata ce putem face pentru a preveni sau ameliora simptomele suparatoare cauzate de aceasta afectiune:

1. Acupunctura pare a fi una din cele mai recomandate metode de tratament alternativ pentru sindromul de tunel carpian, fiind o terapie eficienta pentru ameliorarea simptomelor.

2. Fiziokineteterapia include exercitii de stretching, masaj. Terapia cu ultrasunete poate fi si ea inclusa in aceste proceduri. Ea utilizeaza sunetele pentru a crea caldura, aceasta reducand durerea din tesuturile moi, in special din tendoane.

3. Hidroterapia implica imersia incheieturii in apa calda pentru 3 minute, apoi in apa rece pentu 3 minute. Acest tip particular, numit hidroterapie de contrast ajuta la ameliorarea circulatiei sangvine prin incheietura.

4. Pauze scurte, dar dese: odihneste-ti mainile la fiecare jumatate de ora cate 5 minute. Pentru ca acest lucru sa nu-ti afecteze productivitatea, intercaleaza sarcinile ce presupun scrisul la calculator cu sarcini ce iti permit o relaxare a mainilor: vorbit la telefon, citit etc.

5. Manichiura scurta pentru doamne: chiar daca iubim unghiile lungi, acest aspect poate conduce, in timp, la sindromul de tunel carpian, din cauza posturii incorecte la scris. Incheietura trebuie sa fie culcata pe tastatura, degetele orientate in jos, formand un semicerc. Cand ai unghii lungi, te obisnuiesti sa lucrezi cu degetele mai drepte, culcate pe tastatura, ceea ce favorizeaza aparitia durerilor.

6. Mentine o postura corecta cand lucrezi: litera B trebuie sa fie intre maini, spatele drept, greutatea pe calcaie, cu toata talpa pe podea si coatele sprijinite pe masa. Pentru a-ti usura munca, poti sa-ti cumperi un suport pentru antebrate, care iti va tine mainile intr-o pozitie corecta cand scrii.

7. Fa exercitii pentru maini: strange pumnii si elibereaza-i, repeta miscarea de mai multe ori, intinde degetele, fa diferite miscari pentru a-ti dezmorti degetele.

8. Evita aportul excesiv de sare, unul din factorii ce favorizeaza aparitia edemelor si care poate duce astfel la declansarea sindromului. Poti sa inlocuiesti sarea iodata cu sare de Himalaya sau cu sare obtinuta din plante!

9. Usureaza-ti munca, achizitionand un mouse ergonomic sau o tastatura ergonomica!

10. Nimic nu poate fi mai relaxant decat un masaj al degetelor. Poti apela la ajutorul unui specialist sau poti sa te masezi chiar tu.

In acest sens, iti recomandam un unguent ce contribuie prompt si eficient la reducerea disconfortului la nivelul articulatiilor. Iti prezentam Celadrin™ Unguent Forte, un preparat 100% natural, ce are o eficienta demostrata clinic, bazat pe o formula inovatoare din acizi grasi esterificati (cetilati) obtinut din uleiuri vegetale ( ulei de masline, de palmier, de nucsoara, de cocos, de nuca de palmier etc). Celadrin™ Unguent Forte ajuta la formarea normala a lichidului sinovial din articulatii pentru lubrifierea permanenta a cartilajului acestora, incetinirea proceselor degenerative de la nivelul articulatiilor, fiind util in artrite si artroze. Este si singurul preparat natural recomandat de Federatia Internationala pentru Medicina Sportiva, ca o garantie privind eficienta produsului. In plus, il poti lua mereu cu tine la munca astfel incat sa elimini disconfortul cauzat de durerile degetelor si sa nu iti afecteze productivitatea!

Advertorial

  •   2017-02-15
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din naturist

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Dana Maria Bratu: Este “definitiva” epilarea definitiva?

Expertul Acasa.ro, dr Dana Maria Bratu, medic dermatovenerolog

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, dr Ruxandra Constantina: Cum ne racorim vara cu remedii naturale

Expertul Acasa.ro, dr. Ruxandra Constantina, medic specialist medicina de familie si apifitoterapie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii