Dieta si nutritie

#consum de zahar #dependenta de zahar # Carmen Bruma dependenta de zahar # Carmen Bruma zahar #carmen bruma

Trucurile folosite de Carmen Bruma pentru a reduce consumul de zahar

Carmen Bruma explica pe blogul personal cum ajungem sa fim dependenti de zahar, dar si care sunt cele mai simple gesturi prin care putem reduce consumul de zahar.

“Cercul vicios al consumului de dulciuri arata asa: ai mancat o farfurie de prajituri, glicemia a crescut brusc, pancreasul secreta insulina care scade rapid glicemia iar caloriile consumate se transforma in depozite de grasime. Cu cat consumi mai mult zahar cu atat iti doresti mai mult si ai senzatia ca “iti cere organismul”. Singura sansa ca farfuria de prajituri sa nu se transforme in grasime este sa faci un antrenament (intens sau indelungat) in maximum 2 ore de cand ai mancat. Zaharul produce una dintre cele mai puternice dependente, comparata cu cea provocata de droguri. De aceea persoanelor care mananca putine dulciuri, zilnic,le va fi mult mai greu sa stea fara zahar decat celor care mananca o data pe saptamana o cantitate mai mare”, scrie Carmen Bruma pe blog.

“Creierul nostru este dependent de nivelul glucozei din sange. Daca nu mananci cateva ore, vei simti brusc nevoia de dulce pentru ca, instinctiv, creierul stie ca cel mai rapid si eficient combustibil e zaharul. De fapt el are nevoie de glucide, nu de zahar!  Pentru ca e greu sa elimini in totalitate zaharul din viata ta atunci cand esti deja dependent, iata cateva gesturi simple care sa va ajute sa reduceti consumul:

  1. Folositi in cafea, prajituri, ceai, condimente precum scortisoara si vanilia, pentru ca diminueaza nevoia de dulce
  2. Cititi etichetele si evitati produsele care contin zahar invertit, sirop de porumb (HFCS) sau monoglutamat de sodiu (E621). Au putere mare de indulcire, pervertesc gusturile si creeaza dependenta.
  3. Daca la o masa ati consumat cartofi, orez, paste, paine cuscus, gris, quinoa etc, sariti peste desert
  4. Fanii sucurilor pot sa incerce variantele in care domina legumele iar prezenta fructelor este simbolica. Mie imi place o combinatie cu un gust foarte bun care contine printre altele si anghinare o leguma care creeaza falsa impresie de gust dulce datorita continutului crescut de inulina. In plus inulina imbunatateste tranzitul intestinal, stimuleaza metabolismul si are un indice glicemic scazut.
  5. Mananca la fiecare masa ( mai putin cea de seara daca vrei sa slabesti) produse cu amidon adica paine, paste, mamaliga, orez, linte, mazare, fasole, sfecla, cartofi”, recomanda prezentatoarea tv.
loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gutuile previn cancerul si bolile de inima! Cand pot deveni toxice

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.