Dieta si nutritie

#cercetatori #gluten #dieta #alimentatie #nutritie #mituri

Glutenul, periculos pentru sanatate? Iata ce spun cercetatorii

Tot mai multe persoane renunta la consumul de alimente pe baza de gluten. Si asta pentru ca au auzit ca glutenul este daunator sanatatii sau ca pot scapa mai usor de kilogramele in plus. Iata care dintre aceste afirmatii este adevarata si care nu:

Glutenul poate afecta sanatatea

Glutenul poate crea anumite probleme de sanatate, insa doar celor care au sufera de boala celiaca (intoleranta la gluten). Aceasta afectiune se manifesta prin oboseala, dureri de stomac, anemie si balonare. Persoanele suferinde nu au voie sa manance alimente care contin gluten, precum: grau, secara sau ovaz.

Un studiu recent al cercetatorilor americani de la Columbia University, citat de huffingtonpost.com, arata ca si alte proteine prezente in cereale pot cauza boala celiaca. Mai multe studii care au avut drept subiecti persoane cu intoleranta la gluten au aratat ca acestea au avut reactii alergice si la alte cinci grupe de proteine non-glutenice.

Nu toate cerealele contin gluten

Glutenul nu este prezent in toate cerealele, asa cum am fi tentati sa credem. Astfel, orezul, hrisca, porumbul, quinoa si meiul se numara printre cerealele care nu contin aceasta proteina si care pot fi incluse in dieta persoanelor cu intoleranta la gluten. Alte alimente sigure pentru persoanele cu boala celiaca sunt carnea, pestele, ouale, mierea si laptele. De asemenea, fructele si legumele, pot fi consumate cu incredere deoarece nu contin gluten. Sucurile naturale din fructe si/su legume nu contin nici ele gluten, insa este indicat sa le prepari in casa.

In schimb, glutenul se poate "ascunde" in unele alimente precum sosurile pentru salate, amestecurile de condimente, unele sortimente de inghetata, de cafea si de ceaiuri. De aceea, lista ingredientelor trebuie citita cu atentie.

Nu se slabeste renuntand la gluten

Cei care renunta la gluten intrucat au auzit ca acest ingredient ingrasa pot avea surprize neplacute, sustin specialistii. In loc sa slabeasca, se pot ingrasa pentru ca alimentele fara gluten care se gasesc in magazine pot fi bogate in grasimi, zahar, proteine si pot avea un continut mic de nutrienti, potrivit lui Rachel Begun, expert in cadrul Academiei Americane de Nutritie si Dietetica.

Sursa foto: findurfoodmarketing.com
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare