Dieta si nutritie

#tarate psyllium #constipatie #psyllium # beneficii psyllium

Dieta ta: beneficiile nebanuite ale semintelor de psyllium

Constipatia este una dintre cele mai raspandite afectiuni in randul populatiei. Nu intotdeauna acordam atentie suficient de mare digestiei din organismul nostru, astfel ca manifestari precum  balonarile sau constipatia nu sunt luate in serios. Un tratament mai putin cunscut, dar foarte eficient este consumul semintelor de psyllium. 

Iata cum ne ajuta semintele de psyllium in reglarea afectiunilor digestive:

Tratarea si prevenirea bolilor inflamatorii ale intestinului.

Aceasta planta, mai putin cunoscuta la noi este folosita in SUA pentru tratarea celor mai diverse afectiuni ale tubului gastrointestinal, fiind demonstrat ca semintele de psyllium regleaza functia motorie a colonului si stimuleaza secretia intestinala. Astfel ca, bolnavii de sindromul colonului iritabil vor avea de castigat daca vor introduce aceste seminte in dieta lor, doza optima fiind de 20-30g/zi conform, unui studiu publicat in 1987.

Tratarea si prevenirea constipatiei cronice

Semintele de psyllium contin de 14 ori mai multe fibre soulubile decat ovazul, care este apreciat pentru continutul sau ridicat de fibre (100 g psyllium contin aproximativ 71 g de fibre solubile, aceeasi cantitate de ovaz continand doar 5 g de fibre solubile). In intestine, semintele de psyllium se comporta asemenea unui burete, care se umfla, absoarbe substantele toxice, stimuleaza miscarile de contractie ale stomacului si intestinului si usureaza tranzitul intestinal. Organismul nu asimileaza fibrele din semintele de psyllium, acestea fiind utilizate doar ca laxative, fara niciun risc de dependenta sau toxicitate.

Cum putem consuma fibrelede psyllium

Doza recomandata este de 1-2 lingurite de seminte de psyllium amestecate intr-un pahar de 250 de ml de apa dimineata pe stomacul gol sau seara inainte de culcare. Amestecul trebuie sa se bea repede, astfel ca semintele sa inceapa sa formeze gelul in stomac, nu in pahar. Imediat dupa ce consumi doza de fibre de psyllium este recomandat sa bei un pahar cu apa.

De asemenea, semintele de psyllium pot fi consumate in combinatie cu semintele de in.  O alta varianta ar fi sa le incluzi intr-un mic dejun sanatos, alaturi de un pahar de iaurt sau daca ai mai multa imaginatie, poti face puddinguri, painici din psyllium si prajituri raw.

Cantitatea de psyllium pe care o luati zilnic trebuie crescuta gradat pentru a permite corpului sa se obisnuiasca cu nivelul crescut de fibre.

Seminetelde psyllium sunt benefice si pentru reducerea colesterolului si reglarea glicemiei, trateaza colitele si hemoroizii, reduc riscul de cancer de colon si reduc absorbtia acizilor grasi din intestin.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare