Dieta si nutritie

#ingrasarea #dieta de slabire #ingrasare #exces alimentar #alimentatie toamna

Cum sa nu te ingrasi toamna

Iti este teama ca lunile reci de toamna isi vor lasa amprenta asupra aspectului tau fizic? Invata sa iti tii in frau poftele alimentare si sa consumi alimente sanatoase. Fa multa miscare si nu sari peste mese, in special peste micul dejun.

 

Pastreaza controlul asupra alimentatiei tale


Toamna este un anotimp care te imbie la excese alimentare. Inainte insa de a da iama in prajituri, gandeste-te la consecintele actiunilor tale. Lunile de toamna sunt doar inceputul rasfaturilor alimentare care culmineaza cu perioada sarbatorilor de iarna.

Incearca sa pastrezi un echilibru, insa in acelasi timp sa iti pregatesti organismul pentru sezonul rece. Consuma cat mai multe alimente sanatoasa, in special fructe si legume proaspete de sezon, cereale integrale si peste.

Nu uita nici de mersul la sala de sport, care te va ajuta sa te mentii in forma.

 

Nu sari peste mese


Chiar daca ve evita consumul unor calorii importante, acest obicei este nesanatos si favorizeaza depunerile de grasime.

Atunci cand nu te alimentezi corect si nu ii oferi organismului energia de care are nevoie, acesta incearca sa gaseasca metode de a supravietui. Metabolismul incetineste, organismul incepe sa isi conserve energia si sa metabolizeze toate caloriile in grasimi.

Pentru a evita acest cerc vicios, intre mese incearca sa consumi gustari sanatoase, bogate in calorii. Consuma alimente precum iaurt, fructe de padure, mere, mozzarella sau un baton de cereale integrale.

Este recomandat sa te alimentezi la fiecare 3 - 4 ore. In acest fel nivelul de zahar din organism se echilibreaza, iar organismul tau nu va mai pofti la alimente interzise .
 

Tine la tine gustari sanatoase


Cand zaharul din organism este la un nivel echilibrat, este imposibil sa stochezi grasimi. Atunci cand iti este foame, incearca sa eviti gustarile nesanatoase.

Tine in permanenta la tine, acasa, la birou sau in geanta, gustari sanatoase precum iaurt, nuci, fructe, migdale sau batoane de cereale integrale.
 

Consuma proteine


Orgnismul uman este proiectat sa digere rapid carbohidratii, iar Glucoza, sau zaharul, este principala sursa de energie. Atunci cand, la o masa, consumi intai alimentele bogate in carbohidrati, nivelul de zahar din organism creste, ceea ce duce la depozitatea de grasimi.

Este astfel indicat sa incepi intotdeauna cu proteine, care incetinesc digestia si pastreaza zaharul din sange la cote normale.
 

Mentine o greutate echilibrata


Chiar daca tentatiile culinare sunt mari, incearca sa mentii o greutate echilibrata, care sa nu sufere oscilatii majore.

Dupa mesele copioase in familie sau alaturi de prieteni, incearca sa revii la greutatea initiala in urmatoarele zile. Adopta o dieta saraca in grasimi, zahar si sare si concentreaza-te pe alimentele sanatoase.

De asemenea, este indicat sa faci mai multa miscare. Alearga prin parc, mergi mai mult pe jos sau urca scarile.
 

Nu sari peste programarile de la sala de sport


Chiar daca programul tau este foarte incarcat, incearca sa nu ratezi programarile la sala de sport. Fii flexibila si tine mentine ca miscarea este extrem de importanta pentru un organism sanatos.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare