Dieta si nutritie

#oua #colesterol

Beneficiile consumului de oua

Ouale de gaina se afla printre cele mai consumate alimente datorita faptului ca au multe vitamine, dar si pentru ca sunt hranitoare. Acestea furnizeaza o cantitate mare de proteine, aminoacizi, vitamina A, acid folic, vitamina B6 , fier, calciu, fosfor si potasiu.


Iata cele mai importante beneficii ale consumului de oua


Imbunatateste puterea de concentrare


Alimentele au o importanta enorma atunci cand vine vorba despre puterea de invatare si concentrare, iar oul este recomandat de medici tocmai in acest sens. Cercetarile au aratat ca un mic dejun care contine oua ajuta la imbunatatirea nivelului de atentie si concentrare si stimuland creativitatea si puterea de rezolvare a problemelor matematice.


Incepe ziua mancand un ou fiert (moale), mai ales daca te pregatesti pentru un exament, un proiect sau o sedinta importanta – aproape toti nutrientii esentiali pentru organism se regasesc intr-un singur ou, asa ca este startul perfect pentru o zi importanta.


Ajuta la dezvoltarea creierului


Colina, un nutrient esential continut de ou, imbunatateste dezvoltarea si activitatea creierului. Din pacate, corpul nostru nu poate produce singur acest nutrient, motiv pentru care el trebuie asimilat din alimente. Colina se mai gaseste de asemenea in cafea si lapte, alte doua alimente care pot fi servite dimineata, la micul dejun.


Ofera energie organismului


Continutul ridicat de proteine din oua reduce pofta de mancare , senzatia de foame si ofera organismului un plus de energie. Doua oua fierte consumate la micul dejun reprezinta un start excelent pentru un inceput de zi.


Previne aparitia cheagurilor de sange


Consumul moderat de oua scade considerabil riscul de atac de cord sau accident vascular cerebral prin prevenirea si reducerea cheagurilor de sange. Proteinele din galbenusul de ou sunt responsabile de inhibarea actiunii de formare a cheagurilor. Asadar, cu cat mananci mai mult galbenus de ou, cu atat te vei simti mai bine.


Ajuta la mentinerea unei sarcini sanatoase


Colina contribuie la dezvoltarea creierului fatului si ajuta la prevenirea defectelor din nastere. Doua oua contin aproximativ 250 mg de colina adica aproape jumatate din doza zilnica recomandata femeilor insarcinate, dar si celor care alapteaza.

Totusi, consumate in exces, ouale pot avea efecte grave asupra sanatatii. Afla de aici mai multe detalii.

  •   2011-03-07
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Ana-Maria Dragota

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Amarant, orz, hrisca, kamut... Topul cerealelor energizante

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Mierea si frumusetea din antichitate pana in prezent!

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Ce sa faci inainte de Revelion, pentru ca rochia mulata sa-ti vina perfect

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Mierea si frumusetea din antichitate pana in prezent!

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii