Boli

#neandertal #oameni din neandertal # gena coronavirus #coronavirus #adn #studiu

STUDIU! Gena de la oamenii de Neandertal provoaca forme grave de coronavirus

Un studiu arata ca o gena straveche ar putea fi responsabila pentru cazurile grave de coronavirus, potrivit unui studiu efectuat de cercetatorii germani. Se pare ca 16% din populatia Europei are aceasta gena.

Echipa de genetici germani a examinat o secventa ADN care a fost asociata cu unele dintre cele mai grave cazuri de coronavirus. acestia au comparat secventele de ADN transmise de la stramosii din Neandertal atat eruopenilor cat si asiaticilor, potrivit CNN.

Se pare ca gena, veche de 60.000 de ani, determina organismul sa fie mai slab in lupta cu noul coronavirus.

„Riscul este conferit de un segment genomic care este mostenit de la neandertalieni si este prezent la aproximativ 50% din populatia Asiei de Sud si aproximativ 16% din oamenii din Europa de astazi” au explicat Svante Paabo si Hugo Zeberg, de la Institutul Max Planck pentru Antropologie Evolutiva, intr-un studiu publicat in revista Nature.

„Se pare ca aceasta varianta genetica a fost mostenita de oamenii moderni de la neandertalieni atunci cand s-au incrucisat cu aproximativ 60.000 de ani in urma”, a spus Hugo Zeberg, citat de stirileprotv.ro.

Sursa foto: pixabay.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

•

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate