Terapii alternative

# stil de viata sanatos #stres #stil de viata #baie relaxanta #obiceiuri nesanatoase

Schimbari minore in stilul de viata cu rezultate majore in privinta sanatatii

Crezi ca schimbarile drastice din viata ta vor duce la rezultatele pe care le vrei, insa de cele mai multe ori lucrurile nu stau asa. Atunci cand schimbarile sunt prea mari, rezultatele pot fi coplesitoare.

De cele mai multe ori, schimbarile ii inhiba pe oameni, care nu stiu de unde sa inceapa, astfel in cat renunta din start. Schimbarile mici din stilul de viata sunt mult mai usor de adoptat si de mentinut. Atunci cand au rezultate bune, aceste mici schimbari devin obiceiuri si pot duce chiar la o incredere mai mare in fortele proprii.

Asadar, daca vrei sa iti imbunatatesti starea de sanatate incearca sa faci schimbari mici, care sa te ajute sa ai un stil de viata mai sanatos.
 

Opreste-te din mancat inainte sa te simti satul


Pe o scala de la 1 la 10 oprestes-te din mancat atunci cand esti la 5 sau 6. Pentru a fi satisfacut, insa nu satul, incearca sa acorzi cat mai multa atentie mancarurilor din farfurie. Nu manca niciodata in fata televizorului sau a calculatorului. De asemenea, atunci cand mananci, nu face si alte activitati care sa iti distraga atentia de la mancare.

Foloseste farfurii mici si mananca in inghitituri mici, pe care sa le mesteci cat mai incet. Concentreaza-te pe mirosul, textura si gustul mancarurilor. De asemenea, umple jumatate din farfurie cu legume proaspete.
 

Fa o baie relaxanta


Daca suferi de insomnie sau ai un somn neodihnitor, incearca sa iti creezi o rutina a somnului pe care sa o respecti in fiecare seara. Citeste o carte relaxanta, fa exerciti de relaxare sau fa o baie fierbinte . Cresterea temperaturii corpului ajuta la inducerea somnului.

Mentine in dormitor o temperatura mai scazuta si stinge toate luminile de veghe, de la calculator sau televizor.

Somnul este foarte important atat pentru starea noastre de bine, cat si pentru silueta noastra. Persoanele care au probleme de somn sunt mult mai predispuse la ingrasare.
 

Fa dus cu ochii inchisi


Blocarea sau combinarea mai multor simturi poate imbunatati memoria si agilitatea creierului. Atunci cand iti folosesti simturile in moduri neasteptate stimulezi nervii celulari ai creierului. In acest fel toate circuitele sunt activate.

Asculta ploaie si sincronizeaza ritmul cu degetele, miroase parfumul florilor in timp ce asculti muzica, inchide ochii atunci cand faci dus. Poti de asemenea sa inchizi ochii si atunci cand cumperi produse proaspete si sa te ghidezi doar pe miros si pipait.
 

Mananca mai mult, bea mai putin


Limiteaza consumul de bauturi cu un continut caloric mare. Evita si bauturile carbogazoase fara zahar. Aceste bauturi contin aspartam, un indulcitor artificial, care creste nivelul de zahar din sange .

Consuma apa, sucuri naturale, cafea sau ceai fara zahar.
 

Fa miscare


Arde caloriile si stimuleaza activitatea musculaturi prin exercitii fizice zilnice scurte, de mare intensitate. Alearga prin parc, mergi pe jos mai mult sau fa diverse exercitii acasa.
 

Economiste banii


Atunci cand mergi la ucmparaturi, incearca sa iti faci o lista cu lucrurile pe care vrei sa le achizitionezi si sa nu depasesti bugetul. Alege produse de calitate, la preturi accesibile. Profita de promotii si reduceri, insa nu cumpara lucruri de care nu ai nevoie.

Acorda mult mai multa atentie banilor tai si modului in care ii cheltui.

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din naturist

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.