Terapii alternative

#omega 3 #acizi grasi omega 3 #acizi omega 3

Omega 3 - Ce este si cum iti imbunatateste starea de sanatate?

Ai decis ca este momentul sa acorzi mai multa atentie sanatatii tale, adoptand un plan alimentar echilibrat, bogat in substantele nutritive de care organismul tau are nevoie, pentru a functiona corespunzator? Atunci trebuie sa stii ca alimentele cu un continut bogat în acizi grasi sanatosi si suplimente Omega 3 nu trebuie sa lipseasca de pe lista ta de cumparaturi. Iata care sunt beneficiile pe care acestea ți le oferă!

Ce sunt acizii grasi Omega 3 si de ce ai nevoie de acestia?

Acizii grasi Omega 3 fac parte din categoria grasimilor simple, polinesaturate, considerate esentiale pentru buna functionare a organismului uman. Acestia fac parte din continutul membranelor celulare exterioare, asigurand protectia optima a celulelor organismului.

In plus, acizii grasi Omega 3 contribuie la asigurarea transportului optim al nutrientilor in organism, il protejeaza de actiunea nefasta a toxinelor provenite din exterior și de atacurile radicalilor liberi, cu efecte negative asupra sanatatii.

Mai mult decata atat, corpul nostru nu poate produce acizi grasi nesaturati precum Omega 3, fiind necesara asimilarea acestora din surse externe. Uleiurile de peste (macrou, sardine, somon, herring), produsele vegetale cu un continut bogat de acizi grasi sanatosi (soia, semintele de in sau de chia) si suplimentele 100% naturale reprezinta cele mai sigure surse pe care te poti baza pentru suplimentarea organismului cu ceea ce are nevoie, pentru a functiona optim.

Beneficiile acizilor grasi Omega 3 pentru sanatate

Iata principalele benficii pentru sanatate pe care acizii grasi Omega 3 le ofera:

 

1. Acizii grasi Omega 3 contribuie la buna functionare a sistemului cardiovascular - Acestia contribuie la mentinerea elasticitatii vaselor de sange, un factor esential pentru transportul optim al substantelor nutritive in organism. In plus, acestia au capacitatea de a reduce nivelul colesterolului rau din corp si de sporire a colesterolului bun, intervenind astfel in mentinerea sanatatii sistemului tau cardiovascular.

2. Acizii grasi Omega 3 ajuta la dezvoltarea functiilor cognitive - Stiai ca cea mai importanta componenta a creierului, acidul gras ADH deriva din compusul ALA Omega 3? Acesta se gaseste in uleiurile de peste, iar aportul sau elimina riscul reducerii concentratiei de ADH din membranele celulare ale creierului. Prin urmare, atunci cand consumi acesti acizi grasi, contribui la mentinerea integritatii functionale si structurale a tesuturilor de la nivelul creierului si la dezvoltarea functiilor sale cognitive.

 

3. Suplimentele de acizi grasi Omega 3 contribuie la asimilarea vitaminelor solubile in grasimi - Corpul uman are nevoie de vitamine solubile in grasimi, precum cele din categoria A, D, E si K si de suport in asimilarea lor corespunzatoare. Consumul de suplimente Omega 3 asigura acest proces de absorbtie, atunci cand este introdus in rutina ta zilnica, dupa fiecare masa.

4. Acizii grasi Omega 3 de tip DHA contribuie la mentinerea sanatatii ochilor tai - Acestia intra in compozitia structurala a retinei oculare, iar cantitatea lor insuficienta poate declansa dezvoltarea diverselor afectiuni oculare. Prin urmare, aportul de acizi grasi Omega 3 DHA, din alimente sau suplimente, reduce riscul de aparitie a degenerarii maculare, contribuind astfel la mentinerea sanatatii ochilor tai.

 

5. Aportul de acizi grasi Omega 3 ajuta la reducerea simptomelor specifice sindromului metabolic - Acest sindrom reprezinta o insumare a diverselor conditii nocive pentru organism precum obezitatea, rezistenta redusa la insulina, predispozitia la dezvoltarea inflamatiilor in corp si factorii de risc sporit in ceea ce priveste declansarea afectiunilor cardiovasculare severe. Astfel, pentru a asigura reducerea cantitatii de trigliceride din organism, pentru a spori gradul de rezistenta la insulina si pentru a contracara factorii care pot provoca inflamatii in organism, trebuie sa asiguri un aport optim de acizi grasi Omega 3 organismului tau.

Prin urmare, cel mai sanatos stil de viata pe care il poti adopta este cel echilibrat, in care capacitatea naturala a corpului de a functiona optim si de a se proteja de factorii externi, este completata de actiunea benefica a suplimentelor nutritive, cu rol de protectie.

In categoria acestor substante benefice pentru sanatate, de care organismul are nevoie si pe care nu le poate produce singur, intra si acizii grasi Omega 3. Asadar, introdu, din surse sigure, uleiul de peste, sursele vegetale de grasimi simple, polinesaturate si suplimentele 100% naturale in rutina ta alimentara, pentru a sustine functionarea optima a organismului tau.

Sursa foto: pixabay.com

Advertorial

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din naturist

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.