Terapii alternative

#telemunca #munca de acasa #tratamente dureri #dureri de spate

Evita durerile de spate atunci cand lucrezi de acasa

De cand s-a instituit starea de urgenta, multe persoane au inceput sa lucreze de acasa. Din pacate, nu toata lumea dispune de conditiile necesare pentru a-si desfasura munca precum un birou special amenajat si un scaun ergonomic. De aceea, multe persoane se confrunta cu dureri mari de spate.

Cei care activeaza in domenii care nu necesita prezenta fizica la un punct de lucru au primit permisiunea de a munci de la domiciliu pentru a se reduce la minimum riscul de contagiune. Cei mai multi dintre cei care au fost lasati sa lucrezi de acasa au salutat ideea. Totusi, sunt persoane care nu au acasa conditiile optime de lucru, astfel ca ajung sa petreaca zile intregi stand in pat, cu laptopul sprijinit de picioare, intr-o pozitie deloc confortabila. Altii lucreaza pe masa din bucatarie, stand pe cate un scaun rigid si fortandu-si astfel coloana vertebrala.

Astfel, cel care are cel mai mult de suferit este propriul lor spate, intrucat ajung sa sufere de dureri cumplite, care se pot intinde pe termen lung.

Alege un spatiu de lucru confortabil

Cand lucrezi de acasa trebuie sa identifici acel spatiu care iti ofera cel mai mare confort si care te face sa fii productiv. Sa lucrezi stand in pat sau pe o canapea s-ar putea sa iti creeze dureri cervicale si lombare, fiindca vei sta cocosat, cu capul aplecat si cu privirea in jos. Alege o postura care sa te avantajeze.

Opteaza pentru un scaun ergonomic

Nu este necesar sa iti cumperi un scaun scump pentru a evita durerile de spate atunci cand lucrezi mult timp la birou. Important este sa alegi unul confortabil, cu o forma ergonomic. Trebuie sa faci un efort sa-ti mentii spatele drept cat mai mult timp.

Fa putina miscare

Nu doar postura provoaca dureri de spate, ci si faptul ca stai mereu in aceeasi pozitie timp indelungat. Se creeaza o tensiune la nivelul muschilor, care favorizeaza aparitia durerii si a disconfortului. Cel mai bun remediu este sa te ridici destul de des de pe scaun si sa faci cativa pasi prin incapere, asa incat sa iti poti mentine flexibilitatea.

Regleaza inaltimea ecranului

Durerea de spate apare adesea atunci cand ecranul laptopului nu este la nivelul ochilor, ceea ce determina flexarea usoara a gatului. Ideal este sa pui computerul intr-o pozitie in care umerii sa fie relaxati si privirea sa fie dreapta.

Nu lucra in dormitor

Separa spatiul dedicat lucrului de cel pentru odihna. In felul acesta te asiguri ca munca ta nu devine stresanta. De ce? Pentru ca poti sa te detasezi de obligatiile legate de serviciu atunci cand intri in dormitor sa te odihnesti. Daca ambele – munca si odihna – au un spatiu comun, vei face cu greu diferenta intre ele. Mai mult, procedand astfel, nici nu te vei lasa ispitita sa folosesti computerul atunci cand stai in pat, punandu-ti sanatatea in pericol.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din naturist

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Adevarul despre MURATURI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.