Terapii alternative

#valeriana #calm #stres

A ramane calm in conditii de stres poate fi dificil

Somnul profund, este important pentru repararea si reincarcarea corpului, astfel incat sa va treziti simtindu-va bine odihnit si energic. Administrarea anumitor produse pe baza de plante, cum ar fi valeriana, poate reduce timpul necesar adormirii si imbunatateste calitatea somnului.

 

Ce este valeriana? Numele „valeriana” este derivat din verbul latin valere, care inseamna „a fi puternic” sau „a fi sanatos”. Valeriana este o planta originara din Asia si Europa. Florile din planta de valeriana au fost folosite pentru a face parfumuri cu secole in urma, iar radacina a fost folosita in medicina traditionala de acum mai bine de 2.000 de ani. Spre deosebire de florile sale parfumate, radacina de valeriana are un miros foarte puternic de pamant, datorita uleiurilor volatile si a altor compusi responsabili pentru efectele sale sedative.

Unele cercetari sugereaza ca radacina de valeriana poate ajuta la calmarea sentimentelor anxioase. In plus fata de scaderea anxietatii, radacina de valeriana poate ajuta la afectiuni cronice caracterizate prin comportamente anxioase, cum ar fi tulburarea obsesiv-compulsiva. Spre deosebire de multe dintre medicamentele utilizate in mod obisnuit pentru tratamentul TOC (tulburarea obsesiv-compulsiva), valeriana nu provoaca efecte secundare semnificative.

Intr-un studiu controlat pe 27 de adulti tineri si de varsta mijlocie cu dificultati de somn, 24 de persoane au raportat un somn imbunatatit si 12 dintre acestia au raportat „somn perfect” dupa ce au luat 400 mg de radacina de valeriana. Desi majoritatea cercetarilor privind efectele valerienei asupra somnului au fost efectuate la adulti, unele studii sugereaza ca si copiii care au probleme cu somnul pot beneficia de aceasta. (sursa: https://www.healthline.com/nutrition/valerian-root#TOC_TITLE_HDR_5 )

Alte beneficii.

Menopauza: reduceri semnificative ale severitatii bufeului si reduceri modeste ale frecventei bufeului.

Probleme menstruale: Femeile care sufera de sindrom premenstrual (PMS) sau menstruatie dureroasa pot beneficia de valeriana.

Boala Parkinson: un studiu a constatat ca tratarea soarecilor cu boala Parkinson cu extract de valeriana a condus la un comportament mai bun si la o crestere a nivelurilor de antioxidanti.

Este valeriana sigura? Valeriana s-a dovedit a fi remarcabil de sigura pentru majoritatea oamenilor. Studiile au constatat ca nu provoaca modificari adverse ale ADN-ului si nici nu interfereaza cu terapia cancerului la pacientii care o iau pentru ameliorarea anxietatii si promovarea somnului. In plus, nu pare sa afecteze performanta mentala sau fizica atunci cand este utilizat conform instructiunilor. Valeriana nu pare sa provoace probleme de dependenta de utilizarea regulata sau simptome de sevraj daca este intrerupta.

Reactii adverse si contraindicatii. Desi reactiile adverse sunt mai putin frecvente, valeriana poate provoca dureri de cap, dureri de stomac si ameteli in anumite situatii.

Daca suferiti de o afectiune grava, este important sa discutati cu medicul dumneavoastra daca este sigur sa luati valeriana. De asemenea, se recomanda ca femeile gravide si copiii cu varsta sub trei ani sa nu ia valeriana fara supraveghere medicala, deoarece riscurile potentiale pentru aceste grupuri nu au fost evaluate.

Sursa foto: rottanatura.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din naturist

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului