Frumusete & Ingrijire

#somn usor #odihna #insomnie

Trucuri care te vor ajuta sa adormi mai repede si sa te odihnesti mai bine

Imposibilitatea de a dormi suficient este una dintre cele mai mari probleme ale vremurilor noastre si cauza multor probleme de sanatate. Muncim mult, traim pe repede inainte si dormim prea putin pentru ca organismul nostru sa aiba timps a se refaca. Chiar si atunci cand am avut o zi incarcata si seara ne-am astepta sa adormim in drum spre perna, de cele mai multe ori ne este greu sa ne relaxam si sa ne afundam rapid in lumea viselor.

Daca suferi de insomnie sau pur si simplu nu reusesti sa adormi cat de repede ti-ai dori, iti prezentam cateva metode de a-ti "pacali" creierul. Aceste metode sunt menite sa te ajute sa te relaxezi, sa scapi de tensiunea acumulata peste zi si sa adormi ca si cum cineva te-ar legana.

Pune sosete in picioare, pentru o senzatie de caldura si confort

Multa lume nu poate dormi cu sosete in picioare, insa este un truc util atunci cand adormi foarte greu. Daca picioarele sunt calde, sangele va circula mai bine la extremitati, iar creierul va intelege ca este timpul pentru somn, datorita felului in care este distribuita caldura in corp.

Strange degetele de la picioare de cateva ori

Chiar daca picioarele calde, este util sa faci cateva exercitii cu degetele. Strange-le timp de 10 secunde si apoi elibereaza; fa acest exercitiu pe rand cu fiecare picior si astfel tot corpul ar trebui sa se detensioneze. Repeta de cateva ori daca este cazul. Acest exercitiu este, de altfel, parte din tehnica relaxarii progresive a muschilor, folosita pentru combaterea insomniei.

Numara respiratiile, nu oi

Tehnica 4-7-8 este una dintre cele mai eficiente pentru cei care au probleme cu somnul. Inspira timp de 4 secunde, tine-ti respiratia 7 secunde si expira timp de 8 secunde. Repeta de cateva ori si vei simti cum corpul incepe sa se relaxeze. Cei mai multi reusesc sa adoarma dupa numai un minut.

Spala-te pe fata cu apa rece

Contrar a ceea ce stiai, daca te speli pe fata cu apa rece inainte de culcare, nu vei alunga somnul. Contactul pielii cu apa rece va declansa un reflex ce te va ajuta sa scazi ritmul cardiac si tensiunea arteriala, pregatindu-te sa dormi ca un bebelus.

Aseaza-ti o perna sub genunchi

Daca obisnuiesti sa te foiesti mult atunci cand te asezi in pat, este posibil sa fie din cauza unei pozitii inconfortabile. Aseaza o perna sub genunchi daca dormi pe spate, astfel incat acestia sa fie usor flexati, sau pozitioneaz-o intre genunchi, daca te simti mai bine culcat pe o parte. Aceste pozitii vor reduce presiunea asupra coloanei vertebrale, care va avea o pozitie mai naturala si, prin urmare, te vei simti mai confortabil si vei reusi sa adormi mai repede.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din frumusete-ingrijire

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului