Frumusete & Ingrijire

# randamnent #somn

Somnul de calitate, cel mai important pentru un randament bun

Corpul nostru are propriul ceas biologic, care regleaza ciclurile de somn si veghe, secretand anumiti hormoni pe parcursul zilei si seara. Este foarte important sa respectam aceste cicluri si sa ne sincronizam cu ele pentru a fi sanatosi si pentru a da randament in activitatile noastre.

Schimbari hormonale prin care trece corpul in fiecare seara

Pe masura ce se intuneca, corpul produce un hormon foarte important numit melatonina. Acesta ne ajuta sa dormim si sa avem un somn reparator. In plus, s-a demonstrat deja ca acest hormon are proprietati antioxidante si anticancerigene.

Beneficiile somnului reparator

Despre somn se spune ca este cel mai bun medicament. Si pe buna dreptate. Iata care sunt beneficiile somnului reparator:

• In timpul repaosului, corpul se dezintoxica, se repara si se regenereaza

• Creste durata de viata

• Imbunatateste functia cerebrala

• Este esential pentru recuperarea musculara

• Echilibreaza hormonii

• Ajuta la mentinerea unei greutati sanatoase

• Reduce nivelul de cortizol

Cum putem avea un somn de calitate

Repaosul este vital pentru sanatate si este necesar sa dormim intre 7 si 8 ore zilnic, dar, potrivit studiilor, calitatea somnului este chiar mai importanta.

Sunt cateva lucruri pe care este bine sa le faci pentru a dormi cu adevarat bine si pentru a avea un ranament optim in fiecare zi, indiferent de ocupatia pe care o ai.

Deconecteaza-te de la orice dispozitiv electronic

Telefonul mobil, laptopul, televizorul emit o lumina albastra care inactiveaza melatonina (hormonul somnului). Daca este inevitabila folosirea lor, putem apela la ochelari speciali care sa blocheze lumina albastra.

Dormi intr-o camera intunecata

Intunericul este esential pentru un somn bun. Lumina, chiar si cea care patrunde pe fereastra de la iluminatul stradal sau cea din zori, inhiba secretia de melatonina si previne un somn adanc si odihnitor.

Alte trucuri pentru un somn bun si eficienta maxima a doua zi:

• Configureaza telefonul mobil pentru a augmenta lumina calda atunci cand incepe sa se intunece

• Ia o cina lejera, cu cel putin doua ore inainte de a merge la culcare

• Evita sa bei multa apa inainte de somn

• Foloseste ulei esential de lavanda pentru a relaxa sistemul nervos si pentru a te odihni mai bine

• Mediteaza timp de 10-20 de minute inainte de somn. Aceasta ajuta sistemul nervos sa intre intr-un stadiu parasimpatic, adica de relaxare profunda.

Evita cofeina

Este important sa evitam consumul de cafea dupa ora 3 dupa amiaza. Daca simti nevoia de o bautura calda, prepara un Golden Milk delicios.

Reteta Golden Milk

Ingrediente:

Un sfert de lingurita de turmeric pulbere

Un sfert de lingurita de cardamon pulbere

Piper dupa gust

Un sfert de lingurita de ghimbir pulbere sau 2 centimetri de ghimbir tocat marunt

Un sfert de lingurita de scortisoara pulbere

Un castron cu lapte vegetal fara zahar (migdale, cocos, canepa, orez, etc.)

Un castron cu apa

O jumatate de lingurita de unt Ghee (acesta este optional, da gust de caramel si o culoare aurie)

Indulcitori preferati: fruct de Siraitia, stevie naturala sau sirop de artar.

Mod de preparare:

Intr-o oala mica, se fierbe apa la care se adauga condimentele si se lasa sa fiarba inca 5 minute. Se adauga laptele vegetal si se indulceste dupa gust. Se serveste cald.

Foto: unsplash.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din frumusete-ingrijire

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului