Frumusete & Ingrijire

# protectie piele #soare #protectie solara #sanatate

Cum sa obtii un bronz frumos, cu grija pentru sanatate

Obtinerea unui bronz frumos si de lunga durata este, clar, in topul obiectivelor de vacanta ale majoritatii turistilor, mai ales de sex feminin, alaturi de relaxare si de vizitarea cat mai multor locuri noi. Uneori, crema de protectie solara este un instrument insuficient pentru obtinerea unui  bronz sanatos si estetic.

 

Trebuie sa ne impacam cu ideea ca bronzul este, din punct de vedere fiziologic, o agresiune asupra pielii: razele UVA si UVB o imbatranesc prematur si cresc riscul de cancer pe fondul stresului oxidativ la care sunt supuse celulele epidermei.

„Am fost, intr-adevar, echipati de natura cu o bariera impotriva acestor procese – secretia de melanina – dar acest scut este proiectat pentru expunerea limitata la soare, de zi cu zi, nu pentru ore intregi petrecute pe plaja. Productia de melanina este setata sa se opreasca dupa un anumit interval de timp de expunere continua la razele ultraviolete – 2-3 ore – in functie de fototipul fiecarei persoane. Dupa acest moment, pielea nu mai reuseste sa se apere si apar arsurile.” explica  Ema Bucur, farmacist si specialist BioSunLine.  

Insa, cu cateva bune practici de stil de viata putem prelungi expunerea la soare in siguranta si obtine, totodata, acea nuanta aurie a pielii, suvenirul cel mai ravnit din concendiu:

Alege produse de protectie solara... adevarate. Nu ca ar exista din cele contrafacute in magazine, dar un produs care te protejeaza cu adevarat, impotriva actiunii UVB este un produs cu factor FPS peste 30, chiar FPS 50 pentru persoanele cu o nuanta a pielii foarte deschisa. Asa-numitul FPS 30 filtreaza pana la 97% din razele UVB, cele responsabile cu arsurile pielii, iar produsele cu FPS 50 – pana la 98%.

„Din pacate, indicele de protectie inscris pe ambalajele produselor se refera de cele mai multe ori numai la actiunea impotriva razelor ultraviolete de tip B; cele de tip A, responsabile pentru imbatranire, cu efecte puternice asupra colagenului din piele, sunt filtrate numai de produsele care mentioneaza acest lucru pe eticheta in mod expres. Printre cele mai bune sunt produsele care contin oxid de zinc si dioxid de titan deoarece sunt substante ecran care blocheaza absorbtia UVA si UVB, dar sunt inestetice la aplicarea locala deoarece lasa o pelicula alba pe piele.”, adauga Ema Bucur, farmacist si specialist BioSunLine.

Orice produs ai folosi, aplica-l pe piele cu cel putin 15 minute inainte de expunerea la soare si repeta operatiunea mai ales in primele ore de expunere. Acesta este ritmul recomandat de specialisti pentru prevenirea arsurilor si limitarea efectelor nocive ale razelor UVA si UVB asupra pielii.

Specialistii recomanda:

Foloseste timpul la plaja cu cap pentru un bronz frumos pe picioare! Asta se traduce in: expunere la soare dimineata, pana in ora 10 si dupa-amiaza, dupa ora 16:00. Sesiuni de bronz de 20-30 de minute pe fiecare parte a corpului (dorsal, ventral si pe laterale), alternativ cu pauze la umbra.

Alimentatia optimizeaza bronzul. Alimentele pot fi un aliat bun in demersul catre un bronz frumos, cu grija pentru sanatate, pentru ca pot genera productia a doua tipuri de substante protectoare:

  • Un surplus de melanina, pentru a-ti creste rezistenta la agresiunea razelor UVA si UVB. Pentru aceasta, consuma alimente ce contin caroten (pro-vitamina A), ce da un impuls productiei de melanina: morcovi, cartofi dulci, ardei rosii, spanac, salata verde, varza kale, broccoli, pepene galben.
  • Un surplus de licopen, un antioxidant care creste rezistenta la stresul oxidativ produs de razele UVasupra pielii. Pentru asta, trebuie sa te bazezi pe: rosii, grepfrut roz, pepene verde sau caise uscate. Mizeaza si pe polifenoli, o alta categorie de antioxidanti, pe care ii poti lua din ceaiul verde, ciocolata cu continut ridicat de cacao, masline, seminte de in, fructe de padure.

Ajuta-te de un supliment alimentar pentru bronzul rapid de vacanta. Cauta in farmacii un produs pentru protectia suplimentara a pielii pentru perioadele cu o nevoie crescuta, de expunere indelungata la soare: vacante, plimbari sau drumetii in natura, sporturi in aer liber in zilele de vara.

Un astfel de supliment alimentar, cu vitamine, acid hialuronic si extracte din plante dedicate protectiei epidermei se recomanda a fi folosit in paralel cu aplicarea unei lotiuni de protectie solara cu factor de protectie mediu sau ridicat (SPF 30 sau SPF 50) pentru a bloca radicalii liberi generati de radiatiile ultraviolete si a mentine sanatatea pielii in timpul expunerii la soare.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din frumusete-ingrijire

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare