Frumusete & Ingrijire

# alimente piele

Alimente pentru piele. Ce dauneaza si ce este benefic!

Alimentatia ne intareste starea de sanatate si ne modeleaza sistemul imunitar intr-o perioada in care avem foarte mare nevoie sa fim puternici, cu un raspuns imun eficient importiva infectiilor virale. Respectati-vă organismul si acesta va va apara!

Pe langa efectele cunoscute si intens mediatizate ale alimentatiei nepotrivite asupra starii de sanatate a intregului organism (cresterea in greutate, afectarea metabolismului, a sistemului cardiovascular sau hepatic), nu trebuie sa uitam ca efectele unei alimentatii incorecte se pot vedea si la nivelul pielii.

Despre rolul alimentatiei in sanatatea organismului si care sunt principalele alimente benefice intaririi sistemului imunitar si al frumusetii/tineretii pielii, ne vorbeste doctorul Amalia Anghel, medic primar dermatologie/venerologie in cadrul Skin-Med, Centrul de Excelenta in dermatologie.

Raportul dintre piele si dieta

Cele mai cunoscute sunt reactiile de tip alergic, urticariile fiind una dintre cauzele frecvente ale prezentarii la medicul dermatolog. De asemenea,  anumite alimente (cele cu indice glicemic crescut, lactatele in exces etc.) pot influenta intr-un mod nefavorabil evolutia acneei. O cantitate mare de acizi grasi pot creste nivelul de celule inflamatorii, lucru ce se resimte si la nivel cutanat, prin exacerbarea unor afectiuni preexistente. Persoanele cu intoleranta la gluten pot dezvolta eruptii la nivel cutanat atunci cand dieta corespunzatoare nu este respectata in totalitate.

O dieta neechilibrata, bogata in zaharuri, poate avea de asemenea un impact negativ asupra aspectului pielii si poate grabi procesul de imbatranire fiziologica. Ce este important de retinut: indiferent de istoricul pielii noastre, ar trebui sa urmam o dieta cat mai echilibrata, bogata in fructe, legume, alimente sanatoase, cu evitarea potentialilor alergeni la persoanele predispuse.

5 alimente benefice pentru piele

Alimente bogate in seleniu: nuci, ciuperci, ton, cod, somon, paste din faina integrala – Seleniul este un mineral ce lupta impotriva radicalilor liberi – ce cauzeaza semne ale imbatranirii

Antioxidanti - in special fructe si legume colorate - zmeura, mure, afine, rosii, sfecla, spanac - au rol in preventia si incetinirea efectelor radicalilor liberi asupra tesutului cutanat

Coenzima Q10 - somon, ton, ficat, cereale integrale – pentru functionarea normala a celulelor si prevenirea imbatranirii cutanate

Alimente ce contin vitamina A - portocale, morcovi, pepene galben, oua, lactate cu continut scazut de grasimi - pentru o piele mai sanatoasa si mai luminoasa

Alimente ce contin vitamina C - citrice, papaya, kiwi, patrunjel, broccoli - vitamina C are rol in protejarea de radiatiile solare a colagenului si elastinei din piele.

Nu trebuie sa uitam sau sa neglijam hidratarea, extrem de importanta in aceasta perioada, aportul hidric necesar fiind de aproximativ 2 litri de apa pe zi, ideal apa sau ceaiuri, fara sucuri sau produse indulcite.
 

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din frumusete-ingrijire

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Adevarul despre MURATURI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.