Frumusete & Ingrijire

#sanatate #ger #frig #afectiuni

8 modalitati sanatoase de a te incalzi in sezonul rece

Iarna isi intra treptat in drepturi, iar acest lucru iti da fiori la propriu? Afla ca exista o serie de metode sanatoase, usoare si interesante prin care te poti incalzi in sezonul rece. Descopera mai jos care sunt aceste modalitati si care sunt beneficiile lor.

Luna noiembrie aduce primele temperaturi negative ale sezonului, iar organismul trebuie sa se adapteze la aceste schimbari. Chiar daca exista oameni care asteapta cu nerabdare primii fulgi de nea, majoritatea se infioara la primele semne ale iernii.

Insa hibernarea in casa nu este singura metoda de a te incalzi in sezonul rece. Exista solutii mult mai sanatoase de a te simti bine si de a pastra temperatura corpului la cote normale: printre altele, poti consuma bauturi calde si alimente care pun sangele in miscare sau face o baie fierbinte.


1. Petrece mai mult timp cu prietenii. Petrecerea timpului liber alaturi de prieteni contribuie la intensificarea senzatiei de caldura corporala. Astfel, persoanele mai retrase din punct de vedere social sunt cu adevarat mai reci, dezvaluie un studiu realizat la Universitatea din Toronto. Asadar, in ciuda temperaturilor scazute din sezonul rece, fa un mic efort si petrece mai mult timp cu prietenii apropiati.

2. Consuma nuci. Alimentele bogate in grasimi benefice pentru organismul uman, precum nucile, ajuta organismul uman sa isi regleze temperatura. Acesta este si motivul pentru care alimentatia din sezonul rece este mai bogata in graismi. In schimb, persoanele care au o dieta saraca in astfel de nutrienti simt mult mai acut frigul. Asadar, in sezonul rece, este indicat sa ai in permanenta in geanta o punguta cu nuci sau migdale.

3. Imbratiseaza-i pe cei dragi. Daca mai aveai nevoie de un motiv in plus pentru care imbratisatul este benefic, atunci trebuie sa stii ca ajuta organismul sa elibereze caldura. In plus, imbratisarile ajuta la eliberarea de oxitocina, un hormon al placerii, care reduce stresul si hipertensiunea.

4. Fa mai multa miscare. Chiar daca afara este frig, este recomandat sa nu renunti la miscare. Pe langa faptul ca vei fi mereu in forma, miscarea te ajuta sa te incalzesti si contribuie la eliberarea de endorfine, care te fac sa te simti bine. Miscarea stimuleaza circulatia sangelui in tot organismul, sporeste puterea de concentrare si reduce stresul.

5. Consuma bauturi calde. In sezonul rece, nimic nu te va incalzi mai rapid decat o bautura fierbinte. Cafeaua sau ceaiul sunt cele mai potrivite alegeri, daca le consumi fara zahar, lapte sau frisca. Ceaiul verde, de exemplu, este bogat in antioxidanti care protejeaza organismul de numeroase afectiuni, printre care si cancer.

6. Pregateste supa in fiecare zi. Ca si ceaiul, o supa fierbinte te va incalzi instant. In plus, supa te protejeaza de gripe si raceli.

7. Condimenteaza mancarea. Adauga in alimentatia ta zilnica condimente si ierburi care sa stimuleze productia de caldura a organismului. Ghimbirul, ardeiul iute si scortisoara sunt ideale in sezonul rece pentru condimentarea preparatelor culinare.

8. Fa o baie fierbinte. O baie fierbinte inainte de culcare mareste temperatura corporala si pregateste organismul pentru un somn odihnitor. In plus, relaxeaza si reduce stresul.


Sursa foto: fitnessrepublic.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din frumusete-ingrijire

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului