Fitness

#echipament sport #incalzire #antrenament #sport

Te apuci de sport? Secretul unui antrenament reusit

Minivacanta de 1 Mai da startul sezonului estival, iar pentru cei care iubesc miscarea este un bun prilej de a practica sportul preferat: fie alearga, fie merg pe bicicleta, fie joaca tenis, fotbal, volei, baschet, fie merg la sala pentru tonifierea musculaturii. Insa indiferent de activitatea fizica aleasa, un lucru este extrem de important pentru a nu va face mai mult rau decat bine. Primul pas pentru un antrenament reusit il reprezinta incalzirea inainte de efort.

Incalzirea, o etapa indispensabila

Incalzirea inaintea unei activitati fizice este o etapa de tranzitie intre repaus si efort, necesara pentru a pune in miscare progresiv organismul (articulatiile, muschii, sistemul cardio-respirator, psihicul).

Principalul efect al incalzirii este cresterea temperaturii corpului si a muschilor care vor fi solicitati in timpul activitatii ce va urma. Incalzirea ii asigura sportivului cele mai bune conditii pentru a depune maximum de efort. Tocmai de aceea incalzirea favorizeaza cresterea performantei sportive si scaderea riscului de accidentare.

Cum se deruleaza incalzirea?

Incalzirea trebuie sa fie progresiva si sa dureze intre 10 si 20 de minute. Ea trebuie sa contina o faza generala si o faza specifica sportului practicat. Faza generala se adreseaza intregului corp si presupune efectuarea activitatii fizice propriu-zise, dar in ritm lent si efort progresiv. Iata cateva exemple:

  1. alergare: alergare usoara (10 minute), accelerand progresiv;
  2. inot: inot usor (10-15 minute);
  3. tenis: alergare usoara timp de cateva minute;
  4. ciclism: pedalat cu viteza mica (10-15 minute);
  5. sporturi cu mingea: alergare usoara (10-15 minute).

In faza specifica se lucreaza segmentele corpului cel mai intens solicitate in sportul practicat. Cateva exemple:

  • alergare: genuflexiuni pentru incalzirea musculaturii coapselor;
  • ciclism: pedalat rapid cu cresterea progresiva a rezistentei si sprinturi scurte pe final;
  • inot: mobilizarea umerilor prin rotiri de brate inainte si inapoi;
  • tenis: mobilizarea bratelor pe segmente prin rotiri la nivelul umerilor, coatelor, pumnilor;
  • fotbal: mobilizarea membrelor inferioare prin miscari specifice (fandari, pas adaugat, stretching s.a.), cateva suturi si pase crescand progresiv forta;

Crema incalzitoare te pregateste de miscare

Pentru incalzirea locala a muschilor, tendoanelor si ligamentelor ce urmeaza a fi solicitate pe parcursul activitatii fizice, medicii recomanda aplicarea unei creme incalzitoare. Efectul de caldura la nivel local determina vasodilatatia, proces care asupra zonei respective are urmatoarele efecte pozitive:

  1. imbunatateste circulatia sangvina;
  2. asigura transportul oxigenului si nutrientilor, stimuland metabolismul celular;
  3. favorizeaza starea de bine si relaxarea musculaturii.

Caldura ajuta de asemenea la cresterea elasticitatii tesuturilor, astfel incat muschii, tendoanele si ligamentele sa se intinda mai usor si sa functioneze mai bine. Rezultatul: performanta crescuta si prevenirea accidentarilor in cursul activitatilor sportive.

 

Medicii recomanda aplicarea unei creme incalzitoare care contine substante active cu tripla actiune:

  • analgezic
  • revulsiv
  • anestezic

Efectul analgezic este asigurat de salicilatul de metil, care dupa administrarea topica se absoarbe rapid si calmeaza durerea la nivelul zonei vatamate.
Efectul revulsiv este asigurat de uleiul de eucalipt si uleiul de terebentina, care determina procesul de vasodilatatie.
Efectul anestezic este asigurat de mentol, o substanta care actioneaza ca anestezic la nivelul terminatiilor nervoase ale pielii.

Sursa foto: massageenvy.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare