Fitness

#accidentare #antrenamente #fitness #sport

Te-ai accidentat in timpul antrenamentelor? Iata cum te tratezi!

Intinderi musculare, entorse, dureri articulare! Acestea sunt cele mai frevente accidentari pe care le putem suferi in timpul antrenamentelor sportive, la sala sau acasa.

Ce sa faci pentru a preveni traumatismele

Pentru a profita in deplina siguranta de beneficiile sportului, este important sa tii cont urmatoarele recomandari:

  • incepe cu un program de pregatire fizica destinat antrenarii muschilor si articulatiilor (eventual sub indrumarea unui kinetoterapeut) pentru a-ti imbunatati conditia fizica;
  • intotdeauna, inainte de a incepe activitatea sportiva, efectueaza cateva exercitii de incalzire;
  • asociaza exercitiile cu aplicarea unei creme incalzitoare care este indicata pentru relaxarea musculaturii si prevenirea accidentarii;
  • adapteaza practicarea sportului preferat la posibilitatile tale fizice si nu te avanta in competitii care iti depasesc priceperea sportiva;
  • in cazul practicarii sporturilor extreme, constientizeaza de fiecare data riscurile la care te expui;
  • utilizeaza intodeauna echipamentul sportiv adecvat activitatii practicate.

Ce trebuie sa faci in cazul aparitiei unui traumatism

Crioterapia este o procedura recomandata de medici si fizioterapeuti pentru combaterea durerii si prevenirea complicatiilor in cazul traumatismelor sportive. Cele mai noi dispozitive de crioterapie sunt spray-urile si plasturii pe baza de levomentol.

Levomentol este o substanta produce senzatia de rece la nivelul zonei afectate de traumatism, calmand durerea si reducand inflamatia. Aflata in continuare ce trebuie sa faci pentru a preveni complicatiile traumatismelor si de ce este bine ca dispozitivele de crioterapie sa faca parte din echipamentul tau sportiv.

In cazul aparitiei unui traumatism, aminteste-ti aceasta regula de baza: Protectie - Repaus - Rece - Compresie - Ridicare (in engleza PRICE – Protection, Rest, Ice, Compression, Elevation). Aceasta metoda de tratament este indicata in cazul leziunilor de tesuturi moi (musculo-ligamentare), care apar cel mai frecvent in cadrul activitatilor sportive: entorse, contracturi si intinderi musculare, contuzii.

Protectie – zona afectata trebuie protejata de leziuni suplimentare prin utilizarea unor fase elastice, benzi, atele sau carje daca este nevoie.

Repaus – muschiul sau articulatia ranita necesita repaus pentru a preveni agravarea leziunii; evita activitatile care produc durere sau inflamatie.

Rece – pentru calmarea durerii si reducerea inflamatiei, aplica imediat terapia rece pe zona afectata. In locul pungilor cu gheata care sunt dificil de suportat si pot deteriora tegumentele la expuneri indelungate, poti utiliza spray-uri sau plasturi pe baza de levomentol.

Compresie – bandajarea zonei afectate exercita un efect de compresie care ajuta la diminuarea inflamatiei.

Ridicare – membrul afectat trebuie ridicat deasupra nivelului inimii pentru a reduce edemul prin favorizarea intoarcerii venoase. Acest lucru este important in special noaptea.

Sursa foto: 168sport.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare