Fitness

# consum cafea #performanta #cafea

STUDIU! Consumul de cafea poate contribui la imbunatatirea performantei zilnice in ciclism si la sustinerea evenimentelor de anduranta

Cu ocazia Zilei Internationale a Cafelei, Asociatia Romana a Cafelei (ARC) va invita la o ceasca de cafea si la o... plimbare cu bicicleta!

 

Potrivit celui mai recent studiu publicat de ISIC - Institute for Scientific Information on Coffee, consumul de cafeina poate contribui la imbunatatirea performantelor ciclistilor profesionisti si ale amatorilor acestui sport.

Pana in anul 2030, se estimeaza ca europenii vor cumpara 10 milioane de biciclete in plus pe an, o crestere de 47% fata de cifra anuala din 2019, pe masura ce din ce in ce mai multi oameni prefera mersul cu bicicleta pentru a se mentine in forma, de placere, si mai des ca mijloc de transport.

Dr. Neil Clarke PhD, Course Director for MSc. Sports and Exercise Nutrition in cadrul Universitatii Coventry, a declarat: “Consumul de cafea are numeroase beneficii care pot imbunatati performanta fizica. Acestea includ, dar nu se limiteaza la: imbunatatirea andurantei musculare, vitezei in miscare si rezistentei musculare. De asemenea, cafeaua poate imbunatati performanta datorita eliberarii de endorfine care atenueaza senzatia de durere si rata efortului perceput in timpul exercitiilor fizice, diminuand perceptia de efort. Mai mult, factori precum timpul de reactie imbunatatit, memoria si starea de spirit pot avea o influenta pozitiva asupra performantei. Indiferent daca este vorba de ciclismul practicat in competitii sau in scop de recreere, exista dovezi potrivit carora consumul unei cesti de cafea poate imbunatati performanta.”

Juliet Elliott, sportiva multi-disciplinara de ciclism, desemnata una dintre „Cele mai influente femei din ciclism” de Bike Biz si o ‘Femeie de urmarit’ de YouTube a declarat: “In mod normal, ma antrenez timp de aproape douasprezece ore pe saptamana si particip la curse de anduranta, Gravel (drumuri neasfaltate) si Bikepacking, dar si evenimente precum Grinduro si Tuscany Trail. Ceea ce mananc si beau este critic pentru performanta mea, de aceea cafeaua face parte din rutina mea zilnica. Imi incep intotdeauna ziua cu o cafea, savurand prima ceasca la micul-dejun si apoi inca una, de obicei, inainte sa merg la sala sau cu bicicleta. Sunt o mare iubitoare a acestei bauturi, imi da energie si ma mentine intr-o stare de vigilenta. Sunt constienta de beneficiile acesteia in ceea ce priveste performanta mea – pot pedala mai tare, mai repede si pentru mai mult timp.”

Stiinta privind legatura dintre cafea si performanta sportiva

Autoritatea Europeana pentru Siguranta Alimentara (EFSA) a concluzionat ca exista o asociere intre consumul de cafeina si o intensificare a performantei si capacitatii in exercitii de anduranta (exercitii aerobice ce dureaza mai mult de 5 minute) si o scadere a ratei efortului perceput sau efortului in timpul exercitiilor. Acestea se bazeaza pe un nivel de 3mg de cafeina pe kg de greutate corporala, care pentru o persoana cu o greutate de 70kg inseamna 210mg sau 2-3 cesti de cafea. Recenziile sugereaza si ca efectul performantei aerobice (durata mai mare) in activitati precum ciclismul, pare sa fie mai mare decat in cazul exercitiilor anaerobice (exercitii intense rapide). De fapt, anduranta aerobica pare sa fie forma de exercitiu fizic cu cele mai constante beneficii moderate spre mari ale consumului de cafeina.

Dr. Neil Clarke PhD sustine ca: “Aportul de cafeina poate stimula productia de energie. Desi actiunea cafeinei asupra sistemului nervos central a fost acceptata la nivel general drept mecanismul principal prin care cafeina afecteaza performanta – cafeina poate modifica oboseala centrala, un tip de oboseala cauzata de modificari neurochimice la nivelul creierului asociate cu exercitiul prelungit, si in schimb poate influenta rata de efort perceput, durerea perceputa si nivelurile de vigoare, toate avand potentialul de a conduce la imbunatatirea performantei.”

Performanta depinde de raspunsul individual la cafea

Trebuie mentionat faptul ca efectele asupra performantei pot depinde de raspunsurile individuale diferite la cafeina, care sunt adesea determinate de alcatuirea genetica a fiecarei persoane. Astfel, sportivii care raspund pozitiv la cafeina si observa un impact mai mare al aportului acesteia, pot consuma cafea inaintea unei competitii pentru a-si imbunatati performanta anaerobica.

Pentru informatii suplimentare, vizitati www.coffeeandhealth.org, o resursa de date stiintifice dezvoltata pentru profesionistii din domeniul sanatatii si din alte domenii, care furnizeaza cele mai noi informatii si studii despre cafea, cafeina si sanatate.

Institutul pentru Informatii Stiintifice despre Cafea a creat recent si un clip video pe acest subiect, care ii include pe Dr. Neil Clarke PhD si Juliet Elliott. Il puteti urmari aici: 

  

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare