Fitness

#sport #sala fitness #antrenaente sala #secrete antrenamente sala

Secretele antrenamentului la sala: care sunt regulile de aur pe care trebuie sa respecti!

Eforturile depuse la sala de sport pentru a-ti modela silueta se pot dovedi inutile daca nu stii cum sa iti finalizezi antrenamentul. Astfel, ar trebui sa stii ca regulile pentru obtinerea formei perfecte au aplicabilitate si dupa incheierea sirului de exercitii fizice. Iata ce trebuie sa faci pentru a nu depune efort in zadar!

Exercitii usoare de final

Nu iti termina antrenamentul in mod abrupt. Corpul tau are nevoie sa isi revina dupa o serie de exercitii extenuante. Adu-l in ritmul normal incercand cateva miscari usoare de aerobic sau o alergare usoara pentru a regla pulsul si presiunea sangelui in organism. Cateva exercitii de mobilitate efectuate la finalul programului iti vor atenua si febra musculara pe care este posibil sa o resimti zilele urmatoare.

Hraneste-ti corpul

Efortul depus la sala ti-a consumat o mare parte din energie? Este timpul sa iti revitalizezi organismul cu gustari usoare care sa contina proteine si fibre. In acest context, iaurturile si fructele sunt indicate pentru reincarcarea bateriilor.

Dusul este obligatoriu

Nu este doar o masura de igiena si un mod de a nu starni reactii din partea celor din jurul tau. Un dus dupa efectuarea antrenamentului este important pentru tonifierea muschilor fortati. Iti va da o senzatie de relaxare si te va scapa si de problema bacteriilor depuse pe corpul tau transpirat. Si nu uita sa te imbraci in haine curate dupa ce iesi de la dus, sub nicio forma in echipamentul folosit la sala.

Abstinenta la alcool

Intoarcerea acasa se lasa cu ispita de a te opri cu prietenii la un pahar de bautura? Permite-ti sa te lasi prada tentatiei numai daca a trecut o jumatate de ora de la terminarea exercitiilor fizice. Altfel, te expui riscului de crampe si intinderi musculare. Nu de alta, dar alcoolul deshidrateaza organismul si incetineste ritmul de refacere a muschilor.

Odihna slabeste

Mult mai recomandat decat un pahar de vin sau un gin tonic dupa sala este un pui de somn. In ciuda miturilor moderne, conform carora odihna te moleseste si iti scade tonusul, s-a demonstrat ca somnul dupa exercitiile fizice derulate la sala de sport ajuta la refacerea muschilor si la atingerea greutatii ideale. De altfel, nici programul zilnic de sala nu este recomandat, o zi sau doua de odihna pe saptamana fiind indicate perntru atingerea siluetei perfecte.

Sursa foto: blisstree.com

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.