Fitness

#exercitii fizice #dureri #miscare fizica

Miscarea fizica elimina durerile

Daca ai dureri, esti foarte tentat sa sari peste programul de la sala de sport. Trebuie sa stii insa ca sportul reduce durerea si imbunatateste calitatea vietii . Incearca sa incorporezi in programul tau zilnic cateva minute de miscare. Incepe cu lucruri usoare, precum mersul pe jos in pas alert. Consulta un specialist, relaxeaza-te si simte-te bine.

Iata cateva tipuri de exercitii care te vor ajuta sa depasesti durerile:

Mers pe jos. Mersul pe jos este o activitate un impact redus, care te va ajuta sa te recuperezi dupa anumite accidente sau afectiuni. Avantajul acestui tip de exercitiu este ca il poti practica oriunde. Poti merge pe jos la serviciu, la cumparaturi sau prin parc. Mersul pe jos in pas alert poate fi realizat in orice anotimp, indiferent de conditii.

Inot. Inotul este ideal pentru persoanele care sufera de osteoporoza sau diverse afectiuni ale incheiturilor. Are un impact mic asupra organismului si reduce simptomele anumitor afectiuni. Inotul sfideaza gravitatea, ceea ce face ca acest sport sa nu afecteze incheieturile. Nu provoaca nici rani.

Yoga. Respiratia corecta pe care o efectuezi in timpul exercitiilor de yoga reduce durerea cronica. Anumite exerictii yoga sunt insa extrem de greu de realizat. Este astfel recomandat sa incerci pozitii mai usoare, care sa iti protejeze articulatiile. Nu incerca sa te fortezi decat daca esti intr-o forma fizica buna. Exercitiile de yoga te vor ajuta sa lucrezi anumite parti ale corpului, ceea ce este benefic pentru intreg organismul.

Tai chi. Acest sport este benefic persoanelor in varsta. Tai Chi face parte din categoria artelor martiale si este originar din China. Acest sport promoveaza gandirea pozitiva. Tai chi reduce durerile si oboseala si ajuta la intarirea rezistentei fizice.

Pilates. Pilates este un sport din ce in ce mai popular, in special in randul femeilor. Ajuta la reducerea durerilor de spate. De altfel, intr-un studiu recent se arata ca exercitiile de pilates reduc durerile mai eficient decat orice alt tip de exercitiu.

Intinderi.
Poti practica acest tip de exercitiu oriunde. La serviciu fa cate o pauza scurta la fiecare ora si intinde spatele si bratele. Aceste exercitii sunt potrivite pentru revigorarea intregului organism. Exista numeroase tipuri de exercitii de intindere, unele speciale pentru persoanele care stau mult in fata calculatorului.

Exercitii cu greutati. Acest tip de exercitii este benefic in special pentru persoanele care sufera de artrita. Exercitiile cu greutati ajuta la intarirea incheieturilor si la vindecarea ranilor. Foloseste pentru inceput greutati mici. Este de asemenea foarte important sa te relaxezi in timpul acestor exercitii. Hraneste-te bine inainte de efectuarea lor si incalzeste-te cu cateva genoflexiuni.

Sex. Nu te mira, insa sexul este pana la urma o activitate fizica . Sportul si sexul sunt poate cele mai bune exercitii pe care le poti face pentru sanatatea ta. Sentimentul de apropiere si siguranta pe care le experimentezi in timpul actului sexual alaturi de persoana iubita ajuta la vindecarea ranilor si la instalarea unei stari de bine generale.

Golf. Acest sport iti va oferi o parte din beneficiile mersului pe jos. Combina golful cu exercitii de intindere si genoflexiuni si vei fi in forma si te vei vindeca mult mai repede.

Aerobic. Aerobicul este foarte important pentru orice persoana care vrea sa se mentina in forma. Acest sport ajuta la reducerea simptomelor anumitor afectiuni si este ideal pentru sanatatea inimii.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.