Fitness

#organism #sanatate #sport #jogging

Jogging-ul, un efort benefic pentru sanatatea ta

Muschi puternici, abdomen plat, fese mai ferme, o circulatie sanguina mai buna si o inima mai sanatoasa – sunt doar cateva dintre beneficiile oferite de jogging . Acesta nu costa bani, nu necesita programare si nici nu te obliga sa suporti aerul inchis dintr-o sala de sport... asa ca nu primeste decat bile albe.

Beneficiile jogging-ului

Arde caloriile
. In primul rand, jogging-ul ajuta la reducerea caloriilor, asa ca este foarte indicat persoanelor care tin cura de slabire si doresc sa scape de kilogramele in plus. Astfel ca daca alergi jumatate de ora cu aproximativ 10 km/ora, vei pierde in jur de 500 de calorii. Cu cat maresti viteza si timpul de alergare, cu atat vei scapa de mai multe calorii.

Jogging-ul iti tonifiaza intregul corp, insa isi va pune amprenta in special pe gambe, coapse fese si abdomen.

Acest sport iti intareste sistemul imunitar, puterea de autoapararea a organismului impotriva diverselor afectiuni. Astfel, in aceasta perioada de schimbari meteorologice, cand oamenii sunt predispusi la raceli la inceput de toamna, joggingul este un medicament perfect.

Alergatul sporeste increderea in sine – acest lucru se datoreaza atat faptului ca trupul tau incepe sa capete o forma mai frumoasa, dar este implicat si un factor psihologic prin care persoana care practica orice sport, are o parere mai buna despre modul sau de viata si, implicit, despre propria-i persoana.

De ce ai nevoie pentru a practica jogging:

In primul rand de vointa. Degeaba ai timp liber, echipament bun si mare nevoie, daca iti este prea lene si amani de pe o zi pe alta.

Pantofi sport, usori, cu o talpa moale, dar suficient de groasa pentru a-ti oferi suportul necesar si pentru a impiedica talpile sa loveasca cimentul tare. Sunt recomandati in special pantofii care protejeaza gleznele.

Sosete subtiri din bumbac, care sa iti lase pielea picioarelor sa respire.

Pantaloni sport – nu conteaza ca sunt scurti, lungi sau trei sferturi. Important este sa fie comozi si confectionati dintr-un material care sa iti permita sa te misti in voie. Evita pantalonii care au catarame, sireturi la glezne, aplicatii metalice etc. Pantalonii trebuie sa fie cat mai simpli si sa-ti permita miscarea libera.

Tricou de bumbac, care sa nu fie stramt pe corp pentru ca ai nevoie de libertate de miscare.

Sfaturi:

Daca esti fumator, ar fi mai bine sa renunti la tigari pentru ca jogging-ul si tutunul nu fac echipa buna.

Nu manca si nu bea apa cu jumatate de ora inainte de a alerga. De asemenea, nu este indicat sa mananci nici imediat dupa jogging, insa este recomandata hidratarea intensa.

Inainte de alergare, incepe cu o mica incalzire prin miscarea si flexarea mainilor, picioarelor, gleznelor si trunchiului, pentru a evita febra musculara .

Alege un spatiu deschis , fara trafic, aglomeratie etc.

Cauta un drum bun. Sunt recomandate drumurile drepte, fara gropi, pavele etc.

Atentie ! Joggingul este permis si femeilor insarcinate, insa cu cateva conditii:

1. Consulta medicul si cere-i parerea;

2. Jogging-ul este recomandat doar daca ai practicat sport si inainte de sarcina (nu este momentul sa incepi acum);

3. Ai voie sa alergi de maxim doua ori pe saptamana, nu mai mult de 30 de minute la o sedinta;

4. Joggingul se face doar in primul trimestru de sarcina pentru ca mai tarziu devine foarte riscant;

5. Renunta la alergat cand incepi sa gafai si sa te simti obosita;

6. Bea multa apa.

Mai citeste si:

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare