Fitness

#activitate fizica grup #efort fizic #activitate fizica #fitness #sport

Faci sport singur, cu un prieten sau in grup? Care este cea mai buna varianta?

Obisnuiesti sa mergi la sala de unul singur, sa iti pui castile pe urechi si sa alergi pe banda minute in sir sau, din contra, preferi exercitiile fizice in grup, fie ca asta inseamna ca te inscrii la aerobic, cursuri de dans ori yoga sau ca joci baschet? Daca vrei sa iti imbunatatesti conditia fizica, iata ce ai de castigat (si ce nu) de pe urma fiecarui tip de abordare a activitatii fizice!

Sportul de unul singur

Exercitiile fizice practicate de unul singur, fara insotitor (prieten sau grup), sunt avantajoase daca ai in minte un program riguros de antrenament (spre exemplu, te pregatesti pentru un semimaraton) si te poti motiva pe cont propriu sa il respecti, fara a avea nevoie sa traga cineva de tine.

Toate bune si frumoase, numai ca miscarea regulata de unul singur poate deveni... teribil de plictisitoare. Ca sa contracarezi acest efect, alterneaza mereu tipul exercitiilor fizice practicate.

Miscarea alaturi de un prieten

Cand faci sport alaturi de un prieten, ai parte de beneficii: si distractie, si motivatie sa continui si sa iti imbunatatesti performantele! Dar asta numai daca prietenul in cauza este intr-o forma mai buna decat tine! In caz contrar, risti sa te lasi pe tanjala, situatie in care miscarea in doi devine mai degraba contraproductiva.

Exercitiile fizice in grup extins

Sportul in grup extins te poate ajuta mai ales daca ai tendinta sa te demotivezi rapid. Orele de dans, aerobic, pilates etc. se pot dovedi pe cat de distractive, pe atat de solicitante, ceea ce nu poate fi decat o veste buna pentru conditia ta fizica. Plus ca faptul ca achiti o suma de bani lunar te va motiva si mai mult sa nu ratezi nicio ora!

Partea mai putin buna? Instructorul are rareori timp sa se ocupe de fiecare participant in parte, astfel ca risti sa nu efectuezi miscarile impuse in mod corect, iar situatia sa favorizez accidentarile sau sa se dovedeasca mult prea putin productiva pentru conditia ta fizica.

In concluzie, ce ar trebui sa faci? Varianta optima este sa nu te opresti asupra unui singur tip de activitate fizica (de unul singur, alaturi de un prieten sau un grup), ci sa le alternezi in functie de scopurile setate si nevoile de moment.

Sursa foto: salonsalonindestin.com

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.