Fitness

#sarcina #slabit #exercitii #sport

Exercitii de slabit dupa sarcina

Un copil iti schimba radical atat viata, cat si corpul. In primele luni dupa sarcina vei fi surprinsa de schimbarile corpului tau. Te vei intreba cu siguranta in cat timp abdomenul va reveni la forma initiala si cum vei scapa de kilogramele acumulate in timpul celor noua luni de sarcina. Sarcina afecteaza fiecare parte a corpului tau si poate dura chiar si un an pana sa revii la formele tale de dinainte de a naste.

Exercitiile fizice te pot ajuta sa revii la forma ta initiala. Nu te vor ajuta insa foarte mutl sa scapi de vergeturi. Daca si inainte de a ramane insarcinata, ai avut un stil de viata activ , cu multe vizite la sala de aerobi, ar trebui ca si dupa nastere sa continui acest program. Oricum, corpul are nevoie de pana la 9 - 12 luni dupa nastere sa reintre in normal. Femeile care alapteaza vor slabi chiar mai greu. Acestea trebuie sa consumem ai multe calorii pentru a asigura nutrientii necesarii cresterii copilului.

 

Cand poti incepe exercitiile

 

Este recomandat ca femeile sa astepte sase saptamani inainte de a reincepe programul de exercitii de aerobic. Femeile care au nascut prin cezariana vor astepta mai mult, in jur de doua luni. Cel mai indicat este sa iti asculti corpul si sa reiei exercitiile fizice atunci cand te simti in stare. Este indicat de asemenea sa discuti cu medicul tau care iti va spune cand este cel mai indicat sa te dedici unui program cu exercitii fizice.

 

Ce trebuie sa stii inainte de a face exercitii

 

Spatele si abdomenul sunt doua parti ale corpului foarte afectate de perioada de sarcina. De asemenea, ligamentele si ingheiesturile sunt mult mai moi si mai sensibile. Este astfel poate usor sa te ranesti. Este indicat sa folosesti un echipament de sport in concordanta cu noile tale dimensiuni. In primul rand cumpara sutiene potrivite, care sa nu te stranga sau sa te incomodeze in timpul exercitiilor.

 

Sfaturi pentru mamele care alapteaza

 

Daca alaptezi trebuie sa tii cont de cate lucruri inainte de a incepe programul de exercitii fizice. In primul rand asigura-te ca ai un sutien potrivit, care sa nu te incomodeze in timpul exercitiilor. Incearca de asemnea sa alaptezi copilul inainte de a face sport. Acest lucru te va face sa te simti mai confortabil.

 

Cu ce exercitii incepi

 

Daca ai avut o sarcina normala, fara complicatii poti incepe sa faci miscare chiar din primele saptamani dupa nastere. Exercitiile fizice trebuie sa fie insa foarte usoare si sa nu te streseze. Incepe cu cateva intinderi usoare si mers pe jos cate 20 - 30 de minute pe zi. De asemenea, incearca si exercitiile Kegel , pentu muschii pelvieni. Aceste exercitii se pot efectua practic oriunde: acasa, in autobuz, la supermarket.

 

Ce exercitii sa faci dupa nastere

 

Abdomene. Abdomenul este cea mai afectata parte a corpului dupa nastere. Cele mai indicate exercitii pentru aceasta zona sunt abdomenele. Este inidcat sa faci aceste exercitii pe o patura. De asemenea, spatele trebuie sa stea lipit pe podea. Intinde-te pe spate cu genunchii indoiti si talpile pe podea. Incordeaza abdomenul si ridica soldurile. Ramai in aceasta pozitie timp de 30 de secunde. Lasa apoi picioarele jos si relaxeaza-te inca 30 de secunde.

Un alt exercitii pe care il mai poti face este sa te intinzi pe spate cu genunchii indoiti, talpile pe podea si mainile la ceafa. Incearca sa ridici incet capul, gatul si umeri. Foloseste abdomenul si nu bratele pentru a sustine greutatea corpului. Aceste exercitii trebuie facute de 10 - 12 ori, in 2 - 3 seturi.

Exercitii Kegel. Aceste exercitii ajuta la intarirea muschilor pelvieni. Sunt foarte usoare si se pot face practiv oriunde. Tot ce trebuie sa faci este sa contractezi muschii vaginali, pe care ii folosesti in mod normal pentru a opri urinarea. Tine muschii incordati timp de cateva secunde si apoi relaxeaza pentru alte secunde. Repeta de cate 10 - 15 ori de fiecare data, in trei serii pe zi.

Mersul pe jos. Unul dintre cele mai eficiente exercitii pentru mamicile proaspete este mersul pe jos. In acest iesi in aer liber, dar in acelasi timp iti tonifiezi muschii picioarelor si iti imbunatatesti tonusul. Pentru acest timp de exercitii nu ai nevoie de echipament special si poti lua cu tine chiar si copilul. 

Yoga sau aerobic. Daca ai permisiunea medicului, poti merge la clase de aerobic. Ai insa grija sa alegi programe usoare, care sa nu te epuizeze. Incepe cu miscari usoare, de intindere si tonifiere. De asemenea, renunta la lift si urca scarile blocului in care locuiesti.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare