Fitness

# importanta incalzire #ajutor de incalzire #antrenament

De ce este importanta incalzirea inainte de fiecare antrenament fizic?

Indiferent ca preferi antrenamentele cardio sau pe cele cu greutati, este necesar sa nu sari niciodata peste incalzire. Motivul consta in faptul ca organismul uman are nevoie de o perioada de acomodare inainte de a se adapta la un efort ridicat. Iata ce trebuie sa stii despre acest lucru!

Ce se intampla cu corpul tau in timpul incalzirii?

In primul rand, se va intensifica circulatia si respiratia in muschi si tendoane. Acelasi lucru se va intampla si la nivelul sistemului nervos. Astfel, corpul tau are posibilitatea de a ajunge la un nivel optim de functionare pentru ceea ce urmeaza. In momentul in care incepi antrenamentul, va exista o capacitate imbunatatita de absorbtie a oxigenului. In plus, bataile inimii se vor accelera. Iar aceasta va pompa o cantitate mai mare de sange si te va ajuta sa ai energie!

Incalzirea este benefica pentru masa musculara

Temperatura generala a corpului in stare de repaus este de 36,5 grade Celsius. Dar cu ajutorul incalzirii, aceasta creste si se regleaza cu cea de la nivelul musculaturii extremitatilor. Drept rezultat, muschii incalziti se contracta si se relaxeaza apoi intr-un timp mai scurt. De asemenea, scade si riscul de rupere al fibrelor acestora.

Incalzirea contribuie la procesul de termoreglare

Dupa incalzire apare transpiratia, ceea ce demonstreaza ca s-a pus in miscare mecanismul de termoliza. In acest timp, echilibrul termic se afla intr-o stare dinamica putand interveni imediat ce apare o dereglare. Daca s-ar trece direct la antrenament, efortul ar fi prea mare si cedarea caldurii ar ramane in urma producerii ei. Iar acest fenomen ti-ar afecta randamentul intr-un mod negativ.

Incalzirea influenteaza sistemul nervos central

Incalzirea declanseaza senzatii kinestezice si acestea produc apoi o stare de relaxare psihica. Fenomenul este amplificat si datorita faptului ca sunt metabolizate catecolamine adrenergice, ajutand la imbunatatirea activitatii nervoase superioare.

Cum se face corect incalzirea?

O incalzire dureaza de obicei intre cinci si zece minute. Daca antrenamentul este unul intens, perioada aceasta poate insa sa varieze. Majoritatea persoanelor fac doar cateva exercitii de stretching. Dar o incalzire eficienta implica intregul corp. Incepe prin a-ti roti capul, bratele, incheieturile, coatele si trunchiul. Pentru partea inferioara, poti roti gleznele si sa executi fandari sau balansari ale picioarelor. Daca esti genul de persoana care sta mult pe scaun de-a lungul zilei, fa si intinderi pentru piept sau pentru trapezul superior. Nu-ti mentine insa muschii in pozitii intinse peste de 30 de secunde, deoarece vei reduce din forta acestora.

Nu uita ca trebuie sa te pregatesti si inainte de alergare! Aceasta activitate se desfasoara pe o perioada indelungata, timp in care articulatiile pot avea de suferit. Din cauza impactului repetat cu solul, exista riscul de accidentare la nivelul incheieturii degetelor si se pot forma si crampe musculare. Pentru a evita aceste probleme, fa cateva exercitii precum soldier walks sau lunge twist. Foloseste si o pereche de pantofi sport pentru barbati cu suport, deoarece aceste modele sunt realizate special pentru a-ti oferi protectie suplimentara.

De ce sa nu sari peste incalzire

Multe persoane care practica sportul nu-si fac niciodata incalzirea! Totusi, aceasta activitate este benefica pentru masa musculara, contribuie la procesul de termoreglare al corpului si influenteaza sistemul nervos central. Deoarece se intensifica circulatia si respiratia, organismul tau are posibilitatea de a ajunge la un nivel optim de functionare si vei putea depune mai mult efort pe o perioada indelungata de timp. Pe langa asta, o incalzire dureaza doar cateva minute! Nu este necesar sa folosesti bicicleta sau banda, ci doar sa faci un set de exercitii care sa te pregateasca pentru ceea ce urmeaza. In felul acesta, vei preveni accidentarile, iti vei corecta postura din timpul antrenamentului si vei obtine mai multa forta si mobilitate.

Advertorial

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Adevarul despre MURATURI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.