Fitness

#alegere sort #sport potrivit #efort fizic #fitness #sport

Cum sa alegi sportul care ti se potriveste

Iti doresti sa te antrenezi pentru a avea o silueta mai armonioasa, dar nu stii care este sportul care ti se potriveste cel mai bine? Iata cum poti alege tipul de exercitii potrivite varstei, dar si rezultatului pe care vrei sa il obtii:

Sporturile care te ajuta sa slabesti

Sporturile care te ajuta sa slabesti sunt cele care necesita un efort sustinut, insa nu foarte intens. Cum ar fi schiul, joggingul sau ciclismul. Acestea ajuta la topirea depozitelor de grasime, insa nu si a cantitatii de zahar din organism, ceea ce poate fi totusi un avantaj, intrucat nu cresc senzatia de foame.

Cat de intens trebuie practicate

Sa te antrenezi inseamna sa faci un efort, dar cat de consistent sa fie e cu siguranta intrebarea pe care ti-o pui. Raspunsul depinde de varsta si de conditia ta fizica. Pentru a determina acest coeficient, trebuie sa stabilesti numarul maxim de batai de inima pe minut pe care trebuie sa il atingi. Acesta se calculeaza foarte simplu: scade din 210 varsta ta, apoi calculeaza cat reprezinta 60% din aceasta cifra. Spre exemplu, daca ai 50 de ani: 210-50=160. Asadar, (160x60):100=96. Deci, 96 este pulsul maxim pe care trebuie sa il atinga o persoana de 50 de ani in timpul efortului fizic.

Tipurile de efort

Pana in 30 de ani poti practica aproape orice sport cu putinta. Dupa 30 de ani, e bine sa te orientezi catre activitatea aerobica, tinand cont ca e mai importanta regularitatea cu care practici sportul, decat efortul in sine.

Dupa 40 de ani, scade treptat intensitatea exercitiilor, iar dupa 50-60 de ani, evita pe cat posibil exercitiile care iti solicita prea mult coloana vertebrala. De la aceasta varsta este recomandabil sa practici sportul mai mult pentru distractie si sa alegi activitati care presupun dexteritate precum gimnastica, tirul cu arcul sau scufundarile.

Atentie la afectiuni!

Atunci cand iti alegi activitatea fizica pe care vrei sa o urmezi trebuie sa tii cont si de istoricul medical. Spre exemplu, daca stii ca esti o persoana alergica, atunci evita piscinele sau sporturile in aer liber. Inotul, de asemenea, nu este potrivit persoanelor care sufera de osteoporoza, intrucat solicita foarte mult sistemul osos.

Antreneaza-te cu ajutorul unui profesionist

Unul dintre riscurile exercitiilor facute pe cont propriu este ca vei sari peste etapa de incalzire si vei improviza exercitii care nu iti sunt tocmai potrivite, de aceea ajutorul unui profesionist este, indiscutabil, foarte important.

Sursa foto: happystar.ro

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.