Fitness

# cand mancam # ce mancam #sala #alimentatie #fitness #antrenament

Cand este bine sa mananci? Inainte sau dupa ce mergi la sala?

 

 

 

Realizarea unui antrenament eficient la sala nu are legatura doar cu tipul de exercitii pe care le faci, cu frecventa sedintelor la care participi sau cu aparatele pe care le utilizezi. O mare importanta o are alimentatia. Din pacate, putini sunt cei care stiu daca este bine sa manance inainte sau dupa antrenament, si ce pot consuma.

 

Beneficiile mancatului dupa antrenament

 

Pentru a stabili mai exact cum se comporta corpul in ambele situatii, atunci cand mananci inainte sau dupa antrenament, a fost realizat un studiu. Acesta a vizat alegerea unor barbati cu varsta cuprinsa intre 20 si 26 de ani, cu o stare de sanatate perfecta.

 

Studiul a insemnat parcurgerea a trei stadii diferite: consumarea unui mic dejun inainte de antrenament si apoi realizarea unui repaus si evitarea oricaror exercitii fizice, consumarea aceluiasi mic dejun cu doar doua ore inainte de un antrenament de 60 de minute si consumarea mancarii dupa acelasi antrenament de 60 de minute.

 

In urma rezultatelor obtinute, a reiesit faptul ca barbatii au obtinut rezultate mai bune in perioadele in care au mancat dupa antrenament. Explicatia este aceea ca atunci cand sunt realizate antrenamentele fizice pe stomacul gol, corpul nu dispune de energie din alimente, ci o atrage din alte surse precum grasimea corporala stocata. In acest mod, exercitiile fizice devin mai eficiente pentru a arde grasimile si pentru a slabi.

 

In schimb, dupa ce mananci nivelul de insulina este unul mai mare. Si daca vei merge la sala imediat dupa ce ai mancat, indiferent de cat de mult vei exersa, nu vei putea arde din grasimea corporala pana cand nivelul insulinei nu va scadea. Iar acest lucru poate dura pana la trei ore, in cele mai multe cazuri.

 

Ce sa mananci dupa antrenamentul de la sala

 

La aproximativ 20 – 60 de minute dupa ce ai plecat de la sala este perioada optima la care poti manca. Pentru ca organismul tau sa se recupereze dupa efortul depus este necesar sa ii oferi carbohidrati si proteine. Printre alimentele recomandate se numara laptele, ouale sau carnea de pui sau de vita pe gratar.

 

Mancatul inainte antrenament

 

Daca totusi iti doresti sa mananci inainte de a merge la sala, nu este un lucru gresit. Consumarea unor alimente inainte de parcurgerea exercitiilor fizice prezinta, de asemenea, anumite beneficii.

 

In primul rand, iti indeparteaza senzatia de foame pe care ai putea sa o ai in timpul antrenamentului. Totodata, previne aparitia hipoglicemiei care poate cauza stari de ameteala sau dureri de cap.

 

Nu in ultimul rand, mancatul inainte de antrenament te poate motiva psihic sa realizezi pana la capat exercitiile pe care ti le-ai propus.

 

Tine cont insa de faptul ca nu este recomandat sa mananci chiar inainte de a merge la sala. Corpul trebuie sa digere alimentele respective, fiind nevoie de aproximativ 45 de minute daca ai avut o masa mai usoara, si chiar de patru ore daca ai consumat mai multa mancare. Cel mai bine este sa mananci alimente usor de digerat precum banana, smoothie sau iaurt.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.