Fitness

#banda de alergare #grasime alergat miscare #exercitii fizice #aerobic #fitness #flotari #carnet #flexibilitate

Ai o conditie fizica buna? Invata sa iti masori rezistenta!

Ti-ai propus sa fii in forma si sa faci mai multa miscare? Inainte de a te inscrie la un curs de fitness sau aerobic, vezi care este conditia ta fizica actuala si, in functie de rezultate, alege sporturile care ti se potrivesc. 


In general, starea fizica generala este data de patru factori: rezistenta aerobica, rezistenta musculara, flexibilitatea si compozitia corporala. Pune in aplicare sfaturile de mai jos pentru a verifica si a-ti imbunatati conditia fizica!

Cum sa verifici rezistenta aerobica: fa o plimbare in ritm alert

Pentru a-ti evalua rezistenta aerobica, fa o plimbare pe jos, in pas alert, pe o distanta de aproximativ 2 kilometri. Poti sa te deplasezi oriunde: in parc, la cumparaturi sau pe o banda de alergare.

Inainte si dupa plimbare, este bine sa verifici si sa-ti notezi pulsul cardiac intr-un carnetel. Daca pulsul este mai mare de 60, inseamna ca nu esti intr-o stare fizica prea buna si trebuie sa iti imbunatatesti programul de miscare.

Cum sa verifici rezistenta musculara: fa cateva flotari

Flotarile te pot ajuta sa iti masori rezistenta musculara, in special daca te-ai inscris deja la un curs de aerobic sau fitness. In cazul in care esti la inceput, poti face flotarile pe genunchi, iar daca deja esti avansat, fa-le pe cele clasice.

Incearca sa faci cat mai multe flotari fara a te opri si apoi sa iti notezi intr-un jurnal numarul cel mai mare executat.


Cum sa verifici flexibilitatea corpului: fa exercitii de intindere

Exercitiile de intindere reprezinta un test simplu prin care se masoara flexibilitatea generala a spatelui si picioarelor. Pentru a efectua acest test, asaza-te pe o saltea, cu picioarele in fata. Incearca apoi sa iti atingi degetele de la picioare cu palmele si sa pastrezi aceasta pozitie pentru cateva secunde.

Repeta testul de trei ori si noteaza-ti intr-un jurnal cea mai mare distanta pe care ai inregistrat-o.

Cum sa verifici compozitia corporala: masoara circumferinta taliei si indexul masei corporale

Verifica circumferinta taliei si afla care este indexul masei musculare, un indicator al procentului de grasime din corp. Noteaza-ti aceste valori intr-un jurnal si incearca sa le imbunatatesti.

Monitorizeaza evolutiile

Dupa ce afli care este starea ta fizica, incearca sa imbunatatesti toate valorile. Lunar, dupa ce ai inceput un sport, repeta aceste masuratori si vezi care este conditia ta fizica de la o saptamana la alta!

Sursa foto: //www.lifestyleupdated.com/

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare