Fitness

#bicicleta eliptica #bicicleta

Afla cum te antrenezi in mod corect pe bicicleta eliptica

Daca rutina ta zilnica de antrenament inseamna sa te urci pe bicicleta eliptica si sa lucrezi timp de 30 de minute la aceeasi intesitate, fara a acorda atentia necesara posturii sau altor detalii, atunci nu e de mirare ca nu obtii rezultatele dorite.

Incearca sa tii cont de sfaturile de mai jos pentru a-ti imbunatati antrenamentele pe biciclete eliptice.

1. Mentine tot timpul o postura corecta

Mentinerea unei posturi corecte, cu talpile lipite de pedale, te va scuti de niste dureri inutile in timpul exercitiilor. De asemenea, nu uita sa te tii cu mainile de manerele bicicletei, sa tii spatele drept si genunchii usor flexati in timp ce te misti.

2. Variaza gradul de inclinare

Asa cum spuneam si mai sus, daca faci tot timpul aceleasi exercitii, folosindu-te de aceleasi setari ale aparatului, rezultatele obtinute nu vor fi din cele mai bune.

Asadar, pe masura ce organismul tau se obisnuieste cu miscarile executate, incearca sa cresti dificultatea exercitiilor prin cresterea gradului de inclinare. De asemenea, poti sa schimbi gradul de dificultate de mai multe ori, treptat, si in cadrul aceleiasi sesiuni de antrenament. In acest fel, in miscare vor fi implicati mai multi muschi iar rezultatele se vor ridica la masura asteptarilor tale.

3. Pedaleaza si in sens invers

Daca ai fost macar odata la sala de fitness (si ai gasit si un instructor acolo), probabil stii deja ca poti executa miscarea si catre in spate pe bicicleta eliptica, fara a fi nevoit sa te intorci cu totul. O astfel de miscare angajeaza in miscare si bicepsii femurali, in timp ce mersul inainte lucreaza mai mult cvadricepsii. Mersul in spate poate fi ciudat la inceput, insa cu putina rabdare si atentie vei reusi sa stapanesti rapid miscarea.

4. Implica in miscare si bratele

Picioarele sunt cele care initiaza si conduc miscarea atunci cand mergi pe eliptica. In acest caz, te poti tine de manere, insa fara a implica si bratele sau partea superioara a corpului. Insa atunci cand aceste exercitii sunt singurele pe care le faci, este indicat sa variezi miscarile astfel incat sa lucrezi toate grupele musculare.

Asadar, atunci cand vrei sa antrenezi si muschii bratelor si ai trunchiului, apuca mai bine de manere si, in functie de cat de tare impingi sau tragi de ele, vei lucra si muschii respectivi.

5. Incearca antrenamentele de tip HIIT

Asta inseamna sa pedalezi cat de repede poti timp de 30 de secunde, de exemplu, apoi, timp de un minut, sa mentii o cadenta mai lenta. Repeta asta timp de 10-15 minute si vei vedea ca si bicicleta eliptica te poate slei de puteri.

Acestea fiind spuse, data viitoare cand te mai urci pe bicicleta eliptica pune in practica sfaturile de mai sus si rezultatele nu se vor mai lasa asteptate.

Advertorial

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.