Fitness

#mers pe bicicleta #recuperare #bicicleta #fitness

6 beneficii uimitoare ale mersului pe bicicleta

Daca nu esti genul care sa mearga la sala de fitness sau la jogging, atunci ciclismul poate fi o alegere mai potrivita pentru tine. E distractiv, e usor de practicat, si te mentine in forma. Daca nu te-am convins, iata alte cateva beneficii importante ale ciclismului de care ai face bine sa profiti:

1. Intareste sistemul muscular

Mersul pe bicicleta, indiferent ca e practicat pe una clasica, sau pe o bicicleta de fitness este o activitate potrivita pentru oricine. Acesta implica o activitate intensa a muschilor, in special a muschilor gambei si coapsei, dar si cei ai trunchiului si bratelor. Asadar, daca nu iti place sa faci exercitii pentru a te mentine in forma, mersul pe bicicleta poate fi un bun inlocuitor.

2. Intareste sistemul cardiovascular

Ciclismul este o activitate aerobica cu un impact pozitiv major aspra sanatatii inimii, tocmai de aceea este cunoscut ca un bun antrenament cardio.

Astfel, mersul pe bicicleta este ideal pentru cei care stiu ca au probleme cardiovasculare, hipertensiune sau istoric de atac vascular ori infarct. Acesta imbunatateste circulatia sangelui si scade riscul agravarii problemelor anterior mentionate. De asemenea, daca stii ca ai in familie persoane cu astfel de probleme si ca esti si tu predispus sa le dezvolti, le poti preveni daca incepi sa faci mai multa miscare, indifierent ca te antrenezi cu ajutorul unei biciclete fitness ori ca mergi pe una obisnuita.

3. Tine diabetul sub control

Diabetul este una din principalele cauze care duc la aparitie atacurilor de cord, blocaj renal si alte probleme serioase de sanatate. Evident ca nu te poti vindeca de diabet pedaland pe bicicleta, dar poti reduce din efectele acestuia. In schimb, poti scadea sansele de aparitie a diabetului cu pana la 40%, daca obisnuiesti sa mergi pe bicicleta cel putin 30 de minute in fiecare zi.

4. Reduce stresul

Pedalatul te ajuta sa mentii scazut nivelul de cortizol (hormonul stresului) si sa cresti nivelul de endorfine. In acest fel, scade riscul aparitiei depresiei si anxietatii. Daca te confrunti deja cu aceste afectiuni, trebuie sa stii ca mersul pe bicicleta te va ajuta sa reduci din simptome si intensitate.

5. Te ajuta sa te mentii in forma

Daca vrei sa slabesti sau doar sa te mentii, ciclismul este una dintre cele mai bune solutii. Aceasta activitate arde foarte multe calorii intr-un timp relativ scurt (comparat cu mersul pe jos, alergatul, etc.), deci cu cat transpiri mai mult, cu atat mai bine.

6. Tine artrita la distanta

Artrita este una dintre cele mai dureroase boli de care poti suferi, asa ca nu ar fi rau sa faci tot ce poti pentru a o tine la distanta. Chiar daca exista mai multe cauze care duc la aparitia bolii, sedentarismul este una dintre ele. Daca suferi deja de aceasta afectiune, pedalatul te va ajuta sa mai scapi de dureri. Pentru a fi mai in siguranta si avea posibilitatea sa te opresti ori de cate ori simti ca ai obosit, poti opta pentru antrenamentul acasa ori la sala, pe o bicicleta fitness.

Advertorial

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.