Fitness

#exercitii fizice #respiratie #tehnici de respiratie

5 exercitii de respiratie si beneficiile lor

Daca esti in permanenta racit sau te imbolnavesti de sinuzita tot mai des, este posibil sa nu stii sa respiri corespunzator. Respiratia este extrem de importanta pentru organismul uman, atat pentru prevenirea si tratarea bolilor, cat si pentru evitarea atacurilor de panica.

Exercitiile de respiratie stimuleaza capacitatea plamanilor, scade incidenta respiratiei superficiale, amelioreaza tusea si raceala si calmeaza mintea.


Cum sa previi imbolnavirile?


Pentru a preveni imbolnavirile este foarte important sa urmezi cateva reguli de igiena si comportament care sa iti protejeze organismul. Daca suferi de sinuzita, este recomandat sa nu stai niciodata in curent sau direct sub aerul rece produs de ventilatoare sau aparate de aer conditionat.

In fiecare zi, stai la soare timp de 10 minute cu ochii inchisi. Atunci cand mananci in oras, dupa masa bea un pahar cu apa calda pentru a spala toate particulele de alimente care pot irita gatul. Atunci cand dormi, in special in sezonul rece este indicat sa iti acoperi capul.


Iata mai jos cateva exercitii de respiratie care te vor ajuta:


1. Stai precum un yoghin. Aseaza-te pe o salteluta de gimnastica cu picioarele incrucisate. Asigura-te ca spatele este drept si abdomenul incordat. Aseaza-ti palmele pe genunchi si relaxeaza umerii si coatele. Inchide ochii si respira normal. Acest exercitiu de respiratie intareste coloana vertebrala, incetineste metabolismul si linisteste mintea.

2. Mesteca guma aplecat. Din pozitia drept, departeaza usor picioarele si tine mainile pe langa corp. Ridica apoi bratele peste cap si inspira aer proaspat. Expira aerul timp de trei secunde si apleaca-te in fata, pana cand mainile tale prind gleznele.

Capul trebuie sa fie aplecat, intre brate. Ai grija ca genunchii sa nu fie indoiti. In aceasta pozitie, tine-ti respiratia timp de cateva secunde. Revino apoi in pozitia initiala si repeta exercitiul.

Acest exercitiu ajuta la golirea plamanilor de aerul folosit si la inhalarea de aer proaspat, care oxigeneaza creierul. In acelasi timp, tonifiaza stomacul si muschii spatelui.

3. Apropie nasul de genunchi. Pe o salteluta, aseaza-te cu picioarele incrucisate. Inspira si du bratele la spate. Sustine incheietura mainii drepte cu mana stanga. Expira, apleaca bustul in fata si odihneste fruntea pe genunchiul stang. In aceasta pozitie, tine respiratia timp de cateva secunde.

Intoarce-te la pozitia initiala in trei secunde si inspira. Repeta apoi exercitiul si pentru partea dreapta. Acest exercitiu imbunatateste respiratia si calmeaza creierul. Presiunea exercitata asupra intestinelor, ficatului si splinei stimuleaza sistemul digestiv.

4.
Intinde-te ca un palmier. In picioare, stai cu spatele drept si pieptul in fata. Inspira timp de doua secunde, in timp ce ridici bratele in sus. Uneste palmele si apoi intinde bine bratele in lateral. Ramai in aceasta pozitie timp de cateva secunde. Expira timp de doua secunde, in timp ce cobori bratele.

Acest exercitiu mareste capacitatea plamanilor si vindeca congestia toracica care este adesea o cauza a durerilor de spate.

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Adevarul despre MURATURI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului