Dieta si nutritie

#consum dulciuri #dieta #dulciuri #sanatate

Vrei sa mananci zilnic desert si sa ramai sanatos? Iata ce trebuie sa stii

Despre cat de nociv este zaharul pentru sanatate se discuta intens de foarta multa vreme. Insa, ideea ca zaharul este rau si da dependenta este mai nou, discutabila. Moderatia este, si in privinta consumului de zahar, cheia. Daca mananci prea putin zahar este posibil sa te confrunti cu anumite probleme de sanatate, iar daca ajungi sa consumi prea mult zahar in mod cert vor aparea probleme. Asadar, tine cont de marimea portiei si sanatatea ta nu va fi pusa in pericol.

Motivul pentru care zaharul a ajuns “inamicul public numarul unu” este acela ca a inceput sa se gaseasca in produse in care nu ar avea ce cauta, cum sunt alimentele procesate si bauturile. Fiind adaugat in multe preparate alimentare in timpul procesarii, zaharul ajunge sa fie consumat in cantitati prea mari.

O alta problema este aceea ca adaosul de zahar se gaseste in mancaruri care nu iti tin de foame, dar care cresc numarul de calorii pe care le mananci. Consumul in exces de zahar duce la aparitia bolilor de inima, a diabetului, anumitor tipuri de cancer si chiar a aparitiei declinului cognitiv.

Exista doua tipuri principale de zaharuri: cele naturale si cele adaugate. Este important sa stii sa faci diferenta intre acestea, pentru ca in acest fel vei face alegeri alimentare mai sanatoase.

Toti carbohidratii contin zaharuri naturale si acestea nu ar trebui evitate. Acestea sunt fructoza care se gaseste in fructe, miere si legume radacinoase, lactoza care se gaseste in produsele lactate si sucroza, o combinatie de glucoza si frunctoza care se gaseste in carbohidratii de toate tipurile.

Spre exemplu, un mar mic contine in jur de 15 grame de zaharuri naturale. Intr-o cana mica de lapte se gasesc 12 grame de zahar. Dar pentru ca fructele contin si fibre, iar lactatele contin proteine, multe dintre aceste alimente se digera intr-un timp mai indelungat si cu mai mult efort din partea organismului, fata de o bautura carbogazoasa care contine zahar adaugat.

Zaharurile adaugate sunt cele care se pun in alimente in timpul prepararii, fie ca este vorba de zaharul pe care il pui in cafea sau ca cumperi o sticla de suc care are 26 de grame de zahar adaugat intr-o sticla. Cele mai consumate produse cu zahar adaugat sunt bauturile carbogazoase. Alte categorii de alimente cu o cantitate mare de zahar adaugat sunt: produsele pe baza de cereale cum sunt biscuitii si fursecurile, anumite tipuri de lactate precum iaurturile cu fructe, condimentele, toppingurile, siropurile, sosurile comercializate.

Cum sa consumi mai putin zahar

  • Citeste cu atentie eticheta produselor: ingredientul principal ar trebui sa fie unul real, integral, nu zaharul sau un inlocuitor al acestuia.
  • Mananca un desert care are cel mult 250 de calorii.
  • Fa diferenta intre snacks-uri si gustari.
  • Alege ciocolata cand iti este pofta de dulce, pentru ca este mai bogata in grasimi si senzatia de satietate va aparea mai repede, asadar nu vei putea manca o cantitatea prea mare.
loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.