Dieta si nutritie

# rezultate diete # reguli de bgaza #diete celebre

Top 10 diete celebre: reguli de baza si rezultate

Rolul oricarei diete de slabit este acela de a te ajuta sa scapi de kilograme in plus. Exista mai multe tipuri de diete: unele vizeaza reducerea caloriilor, carbohidratilor sau grasimilor, altele se bazeaza pe consumul anumitor categorii de alimente, cum ar fi cele bogate in proteine, sau disocierea alimentelor. Iata care sunt cele mai cunoscute 10 diete, cum functioneaza si ce rezultate se obtin.

Dieta Atkins

Se consuma alimente bogate in proteine si grasimi, acestea avand nevoie de un consum mai mare de calorii pentru a fi arse. Astfel se favorizeaza procesul de slabire. Glucidele sunt limitate la 20 g pe zi, organismul fiind obligat sa apeleze la rezerva de grasimi pentru a-si asigura energia necesara desfasurarii activitatilor zilnice. Se pot pierde pana la 5 kilograme in 2 saptamani sau 20 de kilograme in 4-5 luniEste o dieta relativ usor de tinut, pentru ca nu apare senzatia de foame. Principalul dezavantaj este ca, din cauza consumului crescut de proteine si grasimi, in defavoarea fructelor si legumelor, organismul sufera carente de vitamine si minerale, lipsa de energie, cresterea colesterolului si trigliceridelor, cresterea acidului uric, hiperglicemie, constipatie.

Dieta Dukan

Este tot o dieta hiperproteica. Insa in prima faza este permis doar consumul de proteine pure, urmand ca in fazele urmatoare sa se introduca si alte alimente. Functioneaza pe principiul de stimulare a arderilor prin consumul crescut de proteine. Rezultatele, dar si riscurile sunt similare dietei Atkins. Atentie, studiile arata ca un consum crescut de proteine de origine animala, mai ales carne rosie, se asociaza cu riscul de cancer de colon.

Dieta Rina

Numita si cura de 90 de zile, dieta Rina se bazeaza pe consumul disociat de alimente, cate o grupa alimentara pe zi, in cicluri de 4 zile: carbohidrati, proteine, vitamine, amidon. In fiecare zi, la micul dejun se consuma numai fructe, cafea sau ceai neindulcite. Reducerea greutatii se obtine prin procesarea separata a nutrientilor si combinarea doar a unui tip de alimente pe parcursul unei zile. Se ajunge la o slabire de 10-20 kg in 3 luni. Pe plus, pe langa reducerea greutatii, dieta modifica metabolismul, prevenind efectul yo-yo.

Dieta Mayo

Se pierde in greutate ca urmare a aportului foarte redus de calorii. In aceasta dieta sunt permise circa 1.000 de calorii pe zi. Nu se consuma grasimi, zahar, alimente bogate in amidon, produse lactate si fructe. Cu exceptia grepfruitului, care ajuta la arderea grasimilor. Se mananca sase oua pe saptamana, intrucat acestea sunt considerate alimente complete si hipocalorice. Cu pretul a foarte putine calorii, oul asigura proteine si grasimi de calitate.

Dieta Montignac

Se bazeaza pe normalizarea nivelului de insulina prin alegerea alimentelor cu indice glicemic scazut. Sunt permise combinatiile proteine-lipide si carbohidrati-fibre, fiind interzise combinatiile de proteine-carbohidrati si lipide-carbohidrati. Este incurajat consumul de grasimi sanatoase, bogate in acizi grasi omega 3: peste, fructe de mare, avocado, ulei de masline. Nu este o dieta hipocalorica, dimpotriva, nu se recomanda numararea caloriilor. Slabirea este destul de lenta, cam 3-4 kilograme pe luna. In schimb, se regleaza nivelul insulinei, prevenindu-se riscul de diabet.

Dieta ketogenica

Propune un regim alimentar in care predomina grasimile sanatoase si se limiteaza cantitatea de carbohidrati. Se consuma carne, peste, fructe de mare, branza, oua, iaurt natural, avocado, fructe cu coaja lemnoasa (nuci, migdale, caju, fistic), legume verzi cu continut redus de carbohidrati. Prezinta avantajul scaderii rapide in greutate, fara a suferi din cauza foamei, dar pot aparea greata, respiratie urat mirositoare, ameteli, lipsa energiei. Se recomanda un consum de minimum 2 litri de apa pe zi si suplimentarea cu multivitamine si minerale.

Dieta Paleo

Cuprinde alimente traditionale, pe care stramosii nostri vanatori-culegatori le mancau inainte de a dezvolta agricultura. In spatele dietei Paleo se afla teoria potrivit careia majoritatea bolilor moderne se leaga de dieta occidentala dominata de alimente procesate industrial, cereale rafinate, zahar, lapte. In dieta paleo pot fi consumate diverse combinatii de alimente, important este sa fie alimente integrale si preparate in casa. Desi nu este o dieta de slabire propriu-zisa, se poate ajunge la normalizarea greutatii printr-o alimentatie echilibrata, sanatoasa, in cantitati moderate.

Dieta cu supa de varza

La baza dietei sta o supa de zarzavat, care contine varza, rosii, ceapa, ardei si ierburi aromatice, care se consuma ori de cate ori apare senzatia de foame. Sunt permise doar cateva alimente sarace in calorii: fructe, legume, iaurt degresat si carne foarte slaba. Cu toate acestea, este o dieta extrem de restrictiva, dezechilibrata, care nu trebuie tinuta pe termen lung. Scaderea in greutate apare prin aprotul redus de calorii (800/zi).

Dieta Weight Watchers

Alimentele sunt notate cu puncte si, in functie de greutatea persoanei, este permis un anumit numar de puncte zilnic. Abordand astfel meniul, se va reduce treptat doza de calorii, ajungand chiar la 1.000 pe zi. Se recomanda sportul si activitati de relaxare.

Dieta mediteraneana

Este considerata cea mai sanatoasa dieta. De fapt, este mai mult decat o cura de slabire, ci un model privind stilul de viata care promoveaza alimentatia sanatoasa, echilibrata si naturala. Datorita acestui stil de alimentatie, oamenii din regiunile mediteraneene sunt campioni la longevitate si sanatate. Dieta mediteraneana este un plan alimentar bazat in principal pe alimente naturale, si include consumul zilnic de cereale integrale, ulei de masline, fructe, legume, leguminoase, nuci, ierburi si mirodenii. Alte alimente, cum ar fi proteinele animale, sunt consumate in cantitati mai mici, iar proteinele animale preferate sunt pestele si fructele de mare. Se pune accentul pe grasimi sanatoase. Uleiul de masline este recomandat ca sursa de grasime adaugata primara, inlocuind alte uleiuri si grasimi (unt, margarina). Alte alimente continand in mod natural grasimi sanatoase sunt avocado, nuci si peste gras cum ar fi somonul si sardinele; printre acestea, nucile si pestele sunt bogate in acizi grasi Omega-3. Pestele se recomanda a fi consumat de cel putin doua ori pe saptamana, impreuna cu alte surse de proteine animale, cum ar fi carne de pui, oua si lapte (branza sau iaurt) in portii mai mici, fie zilnic, fie de cateva ori pe saptamana. Carnea rosie este limitata la cateva portii pe luna.

Mai multe informatii despre sanatate gasesti pe site-urile SfaturiMedicale.ro, MamiSiCopilul.ro, Cancer360.ro - platforme de informare si educatie pentru sanatate dezvoltate de GTS Solution.

Despre GTS Solution

GTS Solution este unul dintre principalii furnizori de servicii si solutii pentru piata farmaceutica din Romania.

Misiunea GTS Solution este de a contribui la imbunatatirea calitatii vietii si a starii de sanatate a pacientilor, prin promovarea unor produse farmaceutice si servicii de inalta calitate.

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Adevarul despre MURATURI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare