Dieta si nutritie

#temperatura camera #metabolism #temperatura #camera

Temperatura pe care trebuie sa o ai in camera pentru a-ti creste rata metabolismului

Poate ca este greu de crezut, dar s-a dovedit ca temepatura camerei in timp ce dormi poate afecta metabolismul si capacitatea de a adormi mai usor.

Alege temperaturi mai scazute pentru dormitor

In lunile de iarna asteptam cu nerabdare sa mergem la culcare, sa ne bagam sub plapuma si sa cadem intr-un somn adanc si odihintor. In timp ce o camera calda si confrotabila este primitoare, studiile sugereaza ca pastrarea dormitoarelor un pic mai racoroase ar putea ajuta la imbunatatirea sanatatii, contribuind la arderea caloriilor si la un somn mai bun.

Beneficiile temperaturii scazute in dormitor

Temperatura ideala pentru dormitor este in jur de 18 grade Celsius. Un studiu din 2014 a reliefat faptul ca in cazul barbatilor care au dormit in camere cu temperatura de 19 grade timp de o luna capacitatea de a metaboliza grasimea de pe abdomen s-a imbunatatit cu 10%. Ei dormeau inveliti doar cu cearceafuri, fara plapuma.

De asemenea, s-a sesizat o imbunatatire a sensibilitatii la insulina si reducerea potentialului risc de dezvoltarea a diabetului de tip 2.

Ce se intampa cu corpul in spatiile reci

Cercetatorii considera ca intr-un spatiu rece, corpul nostru trebuie sa munceasca mai mult pentru a ridica temperatura la 37 de grade Celsius, aceasta fiinnd temperatura normala. Ea poate varia de la o persoana la alta, dar se invarte in jurul acestei valori. Mai multa munca inseamna mai multe calorii arse.

Scaderea temperaturii camerei inainte de culcare activeaza functiile termoregulatoare ale corpului pentru a mentine caldura. Acest lucru activeaza si celulele de grasime bruna care necesita energie de la depozitele de grasimi albe, iar acest tip de imprumut contribuie la scaderea cantitatii de grasime alba, sau grasime corporala.

Odihna este esentiala in acest proces si, totodata, pentru intinerire si resetarea metabolismului.

Intr-o camera rece se adoarme mai usor

Studiile au dovedit ca temperaturile crescute pot duce la trezire si favorizeaza iesirea din somnul adanc. In plus, caldura umeda creste temperatura in timpul somnului, afectand etapele somnului si termoreglarea.

Beneficiile unei nopti bune de somn

O noapte buna de somn aduce o serie de benefcii pentru sanatate, cum ar fi protejarea creierului de boala Alzheimer, imbunatatirea functiei sistemului imunitar, stimularea productivitatii si combaterea imbatranirii, etc.

Totodata, somnul bun ajuta la prevenirea si controlul unui numar mare de boli cronice, inclusiv diabetul zaharat de tip 2, boli cardiovasculare, obezitate si depresie, toate fiind considerate bolile soculului.

Si, deloc in ultimul rand, un somn adanc si odihnitor imbunatateste starea de spirit si te ajuta sa te simti mai bine.

Concluzii in ceea ce priveste temperatura in dormitor

In ciuda tendintelor si dorintelor de confort, studiile si cercetarile realizate dovedesc in unanimitatea ca o camera racoroasa, cu o temperatura de maxim 19 grade, este optima pentru a beneficia de un somn odihnitor dar si de avantaje majore pentru starea generala de sanatate.

Poate ca la inceput ti se va parea un pic inconfortabil, dar, dupa ce te vei obisnui si va deveni un obicei, acest lcuru va deveni ceva firesc si, efectiv, nu vei mai putea dormi altfel.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare