Dieta si nutritie

#zahar #zahar alimente #consum zahar

Surse ascunse de zahar

Multi dintre noi consumam prea mult zahar, fie din surse directe, precum dulciurile, fie din surse indirecte, precum sosul de tomate pentru paste. Afla care sunt sursele ascunse de zahar din alimentatia ta si invata sa reduci consumul.

Daca incerci sa reduci consumul de zahar, cu siguranta ca ai limitat consumul de dulciuri si bauturi carbogazoase. Exista insa si alte surse de zahar, unele dintre ele surprinzatoare. Este insa dificil sa stii cat de mult zahar si indulcitori artificiali se gasesc in alimentele procesate. De cele mai multe ori, pe eticheta acestor produse nu sunt indicate cantitatile de zahar.

Iata mai jos cateva alimente care contin zahar:
 

Sos de tomate pentru paste


Cele mai multe sortimente de sos de tomate pentru paste contin aproximativ 15 grame de zahar la 100 grame de sos. Sosul de tomate este un produs alimentar sanatos, contine licopen , un antioxidant puternic care reduce riscul de cancer de prostata si san.

Este astfel foarte important sa faca parte din alimentatia ta, insa citeste cu atentie eticheta produselor. Daca pe lista de ingrediente zaharul este printre primele ingrediente este indicat sa renunti la acel produs.

Alege produse care contin cat mai putine cantitati de zahar, sau, cel mai bine, prepara acasa sosul de tomate pentru paste.
 

Sosuri fara grasimi pentru salate


Cel mai adesea, sosurile fara grasimi pentru salate contin cantitati mari de zahar. Pentru a pastra aroma, producatorii folosesc mult zahar si sare. Ceea ce rezulta este un produs alimentar cu foarte multe calorii, pe baza de zahar si sucuri concentrate.

De obicei, doar doua linguri de sos contin 8 grame de zahar. Este astfel indicat sa renunti total la aceste sosuri si sa iti prepari acasa sosuri din ulei de masline sau de rapita sau iaurt.

Uleiul de masline este sanatos pentru inima si ajuta la reducerea colesterolului.
 

Sosuri pentru gratar


Atunci cand prepari carne la gratar este indicat sa folosesti cat mai putin sos, doar pentru a oferi aroma. Aceste sosuri contin cantitati mari de zahar, peste 12 grame la doar doua linguri. De asemenea, sunt bogate in siropuri concentrate si melasa.

Este recomandat sa alegi produse cu un continut cat mai mic de zahar sau sa iti prepari acasa sosul special pentru gratar, din ulei de masline si diverse condimente.
 

Cereale si biscuiti digestivi


Multicerealele si biscuitii digestivi sunt o sursa importanta de fibre si carbohidrati benefici pentru organismul uman. Nu contin grasimi si sunt ideali pentru dieta. Exista insa numeroase sortimente de astfel de produse care contin cantitati mari de zahar si indulcitori artificiali.

Incearca sa eviti aceste produse si sa le alegi pe cele integrale, cu cat mai putin zahar. In magazinele cu produse naturiste vei gasi numeroase sortimente de cereale integrale sanatoase.
 

Bauturi de tip smoothie


Aceste tipuri de bauturi sunt o varianta ideala pentru a consuma mai multe fructe si lactate. Insa majoritatea produselor din comert contin cantitati mari de zahar. Este indicat sa renunti la produsele din comert si sa prepari acasa acest tip de bauturi.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare