Dieta si nutritie

#dieta #studiu #dieta mediteraneana

Studiu. Dieta mediteraneana mentine sanatatea indiferent de varsta

O dieta bazata pe zarzavaturi, legume, fructe, nuci si ulei de masline este util oamenilor, indiferent de varsta pe care o au, dau asigurari cercetatorii.

Acestia sustin ca dieta bogata in fructe si vegetale, ulei de masline si peste stimuleaza activitatea bacteriilor din stomac asociate unei imbatraniri sanatoase si reduce bacteriile asociate cu reactiile inflamatorii, au precizat experti din cinci tari, scrie agerpres.ro.

O cercetare noua, publicata in revista de specialitate Gut, arata ca o astfel de dieta incetineste fragilitatea si declinul cognitive, care apare pe masura inaintarii in varsta.

Studiile anterioare au sugerat ca o dieta restrictiva, pe care multe persoane varstnice o urmeaza, reduce diversitatea microbiomului intestinal.

Cercetatori din Marea Britanie, Franta, Italia, Olanda si Polonia au analizat timp de un an microbiomul intestinal.

Analiza a fost realizata pe un esantion de 612 persoane cu varste cuprinse intre 65 si 79 de ani, din cinci tari, inainte si dupa ce acestea au respectat o dieta existenta sau au trecut la regimul mediteranean. Noua dieta a fost bogata in fructe, zarzavaturi, nuci, legume, ulei de masline si peste si saraca in carne rosie si grasimi saturate, fiind adaptata nevoilor persoanelor varstnice.

Participantii au fost impartiti in mai multe grupe: cei care prezentau deja fragilitate cognitiva, cei aflati pe punctul de a deveni fragili cognitiv si cei care nu se confruntau cu fragilitate cognitiva.

Scgimbari benefice la nivelul microbiomului

Dupa ce au respecatat aceasta dieta timp de 12 luni, cercetatorii au descoperit schimbari benefice la nivelul microbiomului intestinal si rezultate din scaderea diversitatii bacteriene.

Cercetatorii au remarcat o crestere in ceea ce priveste tipurile de bacterii asociate anterior cu indicatori care reduc fragilitatea, cum ar fi viteza de mers si forta unei strangeri de maini, precum si functii cerebrale imbunatatite cum ar fi memoria.

Urmarea acestui regim a fost totodata asociată cu o productie redusa a unor potential daunatoare substante chimice inflamatorii.

“Am aratat nu doar ca sunt asociate cu respectarea unei diete, ci asociate in mod constant cu markerii referitori la fragilitate si reactiile inflamatorii, confirmand astfel importanta acestora pentru mentinerea sanatatii indiferent de... varsta, indexul de masa corporala si sex,” au precizat cercetatorii.

Potrivit oamenilor de stiinta, schimbarile au fost determinate in cea mai mare parte de o crestere in continutul de fibre alimentare si in vitaminele si mineralele asociate - in special C, B6, B9, potasiu, fier, mangan si magneziu.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.