Dieta si nutritie

#beneficii spirulina #spirulina #proprietati spirulina

Spirulina: de ce sa folosesti acest superaliment in alimentatia vegana

De o culoare albastra-verzuie, spirulina este o planta de apa dulce, aparuta in secolul al IX-lea in Africa. In zilele noastre, spirulina este considerata un superaliment, consumata atat de carnivori cat si de vegani. Beneficiile spirulinai sunt atat de profunde incat, aceasta a devenit prietena organismului , ajutand la refacerea si revitalizarea sanatatii corpului.

Acest superaliment este intalnit sub forma de suplimente alimentare (tablete, fulgi si pulbere), cat si alimente intregi, chiar si pentru hrana animalelor si a pestilor este folosita.

Avantajele consumului de Spirulina

1. Detoxifica metalele grele (in special arsenic)

2. Elimina candida

- spirulina creste flora bacteriana sanatoasa in intestine, datorita proprietatilor de intarire a imunitatii, aceasta ajuta organismul sa elimine celulele de candida

3. Imbunatateste riscul aparitiei HIV/SIDA

4. Ajuta la prevenirea cancerului

- spirulina creste productia de anticorpi, a proteinelor de combatere a infectiilor si a altor celule care imbunatatesc imunitatea, ajutand astfel la prevenirea infectiilor si a bolilor cronice precum cancerul

5. Reduce tensiunea arteriala

- pigmentul ficocianina se gaseste in continutul spirulinai, acesta are efecte antihipertensive, reducand tensiunea arteriala

6. Reduce colesterolul

- consumul de spirulina ajuta la prevenirea aterosclerozei si reduce nivelurile ridicate de colesterol din sange

7. Reduce sansele de accident vascular cerebral

8. Stimuleaza energia

9. Reduce problemele sinusurilor

- consumul de spirulina aduce beneficii organismului prin reducerea inflamatiei, pruritului, a secretiei nazale, a congestiei nazale si a stranutului

10. Ofera neuroprotectie pentru tulburari cerebrale si stimularea memoriei

11. Are proprietati antioxidante si anti-inflamatorii

- spirulina are in compozitia sa un compus activ numit Phycocyanin, datorita lui, prezinta proprietati antioxidante si anti-inflamatorii puternice

12. Ajuta la reducerea anemiei

- spirulina creste continutul de hemoglobina din celule rosii din sange si imbunatateste functia imuna, astfel previne aparitia anemiei

13. Este benefica musculaturii

-  spirulina ajuta la dezvoltarea si cresterea rezistentei musculaturii

Veganii si spirulina

Spirulina este un superaliment bun pentru fiecare persoana. Este un substitut excelent de proteine si include cantitati mari de vitamina B12 si este extras din surse vegetariene pure, din alge. Consumul de spirulina ajuta la completarea planului de nutritie vegana. Aceasta contine 70% proteine, mai mult decat un orice alt supliment alimentar. Ea este bogata in aminoacizi esentiali pentru sanatatea fiecaruia.

In comparatie cu alte suplimente alimentare, precum leguminoasele si tofu, spirulina ofera un impuls enorm de proteine organismului, asadar devine un supliment ideal pentru cei care au putina toleranta la soia si gluten.

Sursa de fier

Pe langa toate acestea, spirulina este o sursa bogata de fier si poate spori energia.

Disponibilitatea ridicata a fierului in spirulina este una dintre cele mai renumite caracteristici ale acesteia, si unul dintre motivele pentru care este atat de populara in alimentatia vegana si vegetariana.

Spirulina este campioana mondiala in cantitatea de fier pe care o contine, dar si in calitate, nivelul de absortie a fierului, o face a fi una din cele mai eficiente solutii pentru deficitul de fier si anemie.

Sursa de acizi grasi

Un rol important al consumului de spirulina il are si faptul ca ea este o sursa de acizi grasi esentiali. Acizii grasi esentiali joaca un rol crucial in sanatatea fiecaruia. Spirulina este o solutie ideala pentru vegetarieni si vegani pe terment lung si, in general, pentru toti cei care prefera sa evite produsele de origine animala.

Spirulina este un superaliment care merita incercat. Cu numeroasele beneficii pentru sanatate atat pentru om, cat si pentru intreaga planeta, aceasta mica alga albastra-verde este mai mult un miracol decat un supliment.

Forma intalnita a spirulinai

Spirulina este o planta in forma de spirala, cu mai multe celule, fara nucleu adevarat. Ea poate creste pana la 100 de ori mai mare decat chlorellei (alga considerata tot superaliment).

Cum creste spirulina?

Conditiile de crestere sunt diferite. Spirulina creste cel mai bine in conditii alcaline scazute, in special, in lacuri cu apa dulce, iazuri si rauri. Aceasta are nevoie de o abundenta de soare si temperaturi moderate.

Prepararea spirulinai

Datorita peretelui sau de celuloza, complet digerabil, spirulina poate fi imediat consumata si digerata cu usurinta.

Nutritie

Spirulina contine mult aminoacizi esentiali (ajuta la formarea AND-ului), fier, proteine, vitaminele B si vitaminele C, D si E. Acesta planta dietetica este cunoscuta ca fiind cea mai densa hrana nutritiva de pe planeta.

Administrarea suplimentelor de spirulina este esentiala pentru o sanatate buna. Analizat la modul general, tinand cont de diferitele specii de spirulina, o uncie a acestei plante contine 81 de calorii, 39 de grame de proteina, 1 gram de fibre alimentare si 0.9 grame de zaharuri. Spirulina poate fi consumata imediat dupa recoltare.

Exista mai multe retete vegane, care au in compozitie acest aliment, precum:

 

  • Pasta de nuci braziliana cu spirulina
  • Bomboanele cu spirulina, pentru energie, ele au gustul perfect pentru a alimenta organismul cu energie, fiind de asemenea decorate si cu ciocolata negra pentru o indulcire mai aprofundata
  • Smoothie cu spirulina, banana si lapte de, gustos si bogat in vitamine
  • Caviar de legume cu spirulina, un produs finit foarte atractiv
  • Bomboane de proteine cu lamaie si spirulina
  • Crema de fructe cu spirulina.

Spirulina este un tip de cianobacterie, pluricelulara, o alga albastru-verde care este foarte sanatoasa pentru organism. Aceasta poate imbunatati nivelul de lipide din sange, suprima oxidarea, reduce tensiunea arteriala si reduce nivelul de zahar din sange. Spirulina se gaseste pe o scara larga in magazine, dar si online.

Este bine de stiut faptul ca spirulina poate provoca reactii autoimune la unele persoane care sunt susceptibile la autoimunitate. De asemenea, nu este recomandata femeilor gravide, sau copiilor. Este necesara o minima cunostiinta cu privire la spirulina inainte de cumpararea acesteia, deoarece poate fi contaminata daca nu este cumparata de la o sursa de inalta calitate.

Tinand cont de bogatia sa in fier, spirulina este prezenta in principal in alimentele de origine animala. Prezenta calciului in cantitati mari in spirulina este foarte interesanta pentru vegetarieni.

Chiar daca spirulina este bogata in proteine, in ceea ce priveste cantitatea consumata, ea nu poate bate produsele vegetale ca o sursa sigura de proteine.

Advertorial

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.