Dieta si nutritie

#insulina #silueta #slabire #cantar greutate

Silueta: Patru cauze posibile ale luarii in greutate

Kilogramele in plus pe care le acumulam sunt deseori motive de ingrijorare si de frustrare, mai ales atunci cand stim ca facem miscare si ca avem o dieta echilibrata. Cand grasimea se acumuleaza prin locuri esentiale in ciuda tuturor eforturilor pe care le facem, e cazul sa ne punem niste intrebari, dar, si mai important, sa gasim raspunsuri.

Medicii si nutritionistii avertizeaza ca sunt cateva cauze care pot duce la luarea in greutate brusca, fara justificare aparenta. Specialistii au, insa, si solutii pentru fiecare aspect.

De ce ne ingrasam fara motiv?

Nivelul insulinei ar putea sa fie in neregula, daca iei in greutate in ciuda tuturor eforturilor pe care le faci pentru a slabi sau a te mentine la o anumita masa corporala. O vizita la medicul de familie sau la nutritionist si o serie de analize iti vor spune daca ai rezistenta la insulina sau prediabet. Insulina este un hormon care extrage glucoza din sange si o depoziteaza in muschi. Atunci cand esti supraponderal, celulele nu mai recunosc insulina, iar pancreasul trebuie sa produca tot mai multa, chiar si de trei ori mai multa, pana cand aceste celule raspund. Rezistenta la insulina este frecventa la femeile cu sindromul ovarelor polichisitice.

Solutia este sa te limitezi la o alimentatie saraca in carbohidrati rafinati si zaharuri si sa pui accent pe activitatea fizica, pentru ca muschii raspund mai bine la insulina dupa efort, explica dr. Tirissa Reid, specialist in medicina obezitatii la Columbia University Medical Center.

Stresul si epuizarea sunt dusmanii siluetei si ai functionarii optime a organismului. Grijile si privarea de somn cauzeaza modificari hormonale care iti schimba pur si simplu metabolismul. Apetitul va creste, in special cel pentru carbohidrati, din cauza cresterii nivelului de grelina si cortizol. Senzatia de satietate controlata de leptina va disparea odata ce acest hormon ajunge la niveluri scazute.

Solutia: incearca sa te relaxezi, sa gandesti pozitiv chiar si in situatii limita, sa faci miscare pentru a dormi mai bine, sa iti creezi obiceiuri sanatoase de somn.

Mananci ce trebuie, dar la ore nepotrivite? Aceasta poate fi explicatia pentru luarea in greutate in ciuda unei diete echilibrate. O salata usoara mancata la 1 noaptea chiar inainte de culcare nu este deloc sanatoasa si va ingrasa, desi este doaro salata.

Nutritionistii spun ca trebuie sa ai cinci mese pe zi: trei mai consistente si doua gustari. Incearca sa le programezi pe toate intre 7.00 si 19.00, ceea ce ar insemna o masa la trei ore. Un astfel de program este ideal si pentru ca vei manca portii mai mici, pe care corpul tau va avea timp sa le digere pana la urmatoarea masa.

Varsta poate fi si ea un factor care influenteaza metabolismul. Pe masura ce inaintam in viata, arderile incetinesc, insa e bine de stiut ca acest lucru este reversibil. Incearca sa pastrezi un regim de viata activ, chiar daca vei observa ca obosesti ceva mai repede. La nivel de dieta, inlocuieste o parte dintre carbohidrati cu proteine, care consuma mai multa energie pentru a fi digerate.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare