Dieta si nutritie

#carente calciu #alimente nesanatoase #alimentatie #alimente #calciu

Si tu pierzi calciu din organism fara sa stii! Iata motivul!

Calciul este un mineral esential pentru sanatatea oaselor, de aceea deficientele de calciu pot avea drept consecinta aparitia osteoporozei sau riscul crescut de fracturi. Pentru a te feri de astfel de probleme, nu este suficient doar sa iei pastile sau sa consumi alimente bogate in calciu. Trebuie sa fii atent la ceea ce mananci, deoarece anumite bauturi si alimente impiedica asimilarea calciului in organism. Iata care sunt acestea:

Proteinele, ciocolata si sarea

Daca esti un impatimit al ciocolatei, trebuie sa stii ca aceasta contine oxalat, un compus natural din boabe de cacao, care inhiba absorbtia de calciu. Asadar, este important sa reduci cantitate de ciocolata, mai ales daca suferi de carenta de calciu si te afli sub tratament.

Si cei care consuma foarte multe proteine (carne, fasole, ciuperci etc) pot avea probleme cu absorbtia de calciu in organism. Specialistii spun ca un consum mare de proteine poate sa suprasolicite rinichii si drept urmare favorizeaza eliminarea calciului din organism. La fel se intampla si daca ai obiceiul sa mananci foare sarat, deoarece sarea se numara si ea printre "hotii" de calciu din organism.

Cafeaua si sucurile in exces

Bauturile carbogazoase pot scadea rata de absorbtie a calciului in organism. Un studiu efectuat la Tufts University si citat de webmd.com, a aratat ca femeile care beau bauturi carbogazoase cu cofeina aveau densitatea osoasa cu 4% mai mica decat cea a femeilor care nu consumau astfel de bauturi. In toata aceasta perioada, cercetatorii se asigurau ca participantele la studiu isi luau necesarul zilnic de calciu si vitamina D, esentiale pentru sanatatea oaselor. Concluzia acestora a fost ca bauturile carbogazoase impiedicau absorbtia corecta a calciului in organism.

Nu doar bauturile carbogazoase care contin cofeina au acest efect, ci si consumul exagerat de cafea. Daca nu poti renuntata de tot la cafea, aceasta poate fi inlocuita cu un ceai verde, care este mult mai sanatos si afecteaza depozitelor de calciu din organism.

Alimentele "acide"

Acizii care se gasesc in unele alimente precum fasolea, spanacul sau cartofii dulci pot impiedica, de asemenea, absorbtia corecta a calciului, conform studiilor. Asadar, nu este recomandat consumul in exces al acestor alimente.

In ceea ce priveste sursele naturale cele mai bogate de calciu, acestea sunt laptele, iaurtul, kale, broccoli, dar si portocalele. Introdu in alimentatia ta zilnic cate putin din fiecare aliment de mai sus, in asa fel incat sa iti asiguri intr-un mod natural aprotul necesar de calciu.

Sursa foto: wisegeek.org

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.