Dieta si nutritie

#anxietate #sport #ingrasat #adhd #medicamente # biscuiti cu cereale integrale

Sfaturi pentru a-ti pastra greutatea daca suferi de ADHD

Studiile au aratat ca exista o stransa legatura intre Deficitul de Atentie (ADHD) si persoanele care se lupta cu kilogramele in plus. Potrivit "Western Journal of Nursing Research", un adult obez din cinci prezinta mai multe simptome ale acestei afectiuni, in comparatie cu unul din 30 de adulti care fac parte din populatia generala. Deci mentinerea unei greutati acceptabile poate fi o problema pentru oricine, insa pentru cei care sufera de ADHD, cele cateva kilograme suplimentare pot fi o problema si mai mare. Iata cateva strategii simple prin care poti preveni ingrasatul.

Cauta tratament specializat

Daca suferi de ADHD si ai probleme cu greutatea, un prim pas pe care trebuie sa-l faci este sa cauti ajutor din partea unui specialist. Medicamentele prescrise de doctor te vor ajuta sa tii sub control aceasta tulburare si vor scadea impulsivitatea caracteristica mancatului in exces.

Fa sport

"Minte sanatoasa in corp sanatos!". Dictonul acesta este exemplul perfect daca vrei sa combati ADHD-ul si problemele de ingrasare. Fa-ti timp si alearga, iesi cu bicicleta in parc, du-te la sala de fitness. Atentie insa, doctorii recomanda sa fii temperat in sportul pe care-l practici, scopul tau este sa nu iti cresti nivelul de anxietate, ci sa il reduci.

Scapa de mancarea nesanatoasa

Toti tanjim dupa ele la un moment dat. Un hamburger, o pizza, aripioare picante alaturi de un suc acidulat, stim ca afecteaza sanatatea si totusi industria junk-food-ului prospera de la o zi la alta. Daca ai ADHD, scapa de aceste alimente, in special de cele din casa ta. Consuma alimente care contin proteine, acizi grasi Omega 3 sau carbohidrati complecsi.

Evita alcoolul

Ca si junk-food-ul, alcoolul nu trebuie sa-si faca loc in viata ta in cantitati exagerate. Nu vei face decat sa te ingrasi. Daca ai pofta de-o bere intr-o zi torida de vara, bea-o, dar nu exagera. Mananca gustari sanatoase, biscuiti cu cereale integrale, alune, nuci, mere, banane etc.

Fa-ti de lucru

Citeste, joaca-te cu copilul tau, ajuta-i pe altii, scoate-ti cainele la plimbare etc. Pe cat posibil incearca sa ai fii mereu ocupata/a. Asta inseamna ca trebuie sa-ti planifici activitatile zilnice astfel incat sa nu ai timp prea mult la dispozitie. Un ragaz prea mare intre sarcini poate duce la un consum excesiv de alimente.

Sursa foto: boldsky.com

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.