Dieta si nutritie

#legume #proteine #arsuri #apa #fructe #dieta #hidratare #sanatate digestiva

Schimbari in dieta pentru sanatatea digestiva, recomandate de experti

Suferi de balonare, crampe si ai arsuri stomacale? Ai mereu senzatia ca te doare abdomenul si ai un tranzit intenstinal lent? Prezenta acestor simptome iti indica faptul ca sanatatea ta digestiva nu functioneaza la parametri normali. Ajuta-ti organismul sa fie sanatos si curat si aplica cateva schimbari in dieta ta, cu ajutorul urmatoarelor sfaturi recomandate de experti.

Consuma multe fibre

Alimentatia echilibrata este cheia unei digestii sanatoase, prin care organismul isi regleaza functia de purificare. Poate nu stiai, insa cea mai mare cantitate de toxine se acumuleaza in colon, iar detoxifierea acestuia este obligatorie daca vrei sa ai un organism sanatos, in interior si in exterior.

Nutritionistii recomanda in primul rand un consum ridicat de fibre, cel putin 25-30 de grame in fiecare zi.

"Fibrele sunt importante pentru tractul nostru digestiv, ele incurajeaza colonul sa fie activ. In plus, fibrele sunt combustibilul pentru celulele colonului (colonocite)", explica medicul Lisa Ganjhu pentru everydayhealth.com. De aceea, este important sa consumi legume si fructe proaspete, tarate de grau si seminte crude.

Include proteine de calitate in dieta

O alta cale prin care poti sa imbunatatesti tranzitul intestinal este sa consumi probiotice din lactate, bogate in diverse tulpini de bifidobacterii. O alimentatie bogata in grasimi tinde sa incetineasca digestia, iar acest lucru poate duce la un tranzit intestinal lent, balonare si senzatii de arsuri stomacale.

Pentru o digestie sanatoasa, include in alimentatia ta si proteinele. Le poti lua din oua, produse din soia sau peste, alimente sanatoase, care iti asigura aportul de energie in fiecare zi. Totusi, specialistii recomanda sa nu exagerezi cu un consum ridicat al acestor produse, altfel risti sa iti dereglezi organismul.

Bea multa apa

Hidratarea joaca un rol crucial in sanatatea digestiva. Nutritionistii recomanda un consum ridicat de apa, care ajuta la eliberarea colonului de reziduuri.

"Hidratarea ajuta tractul gastrointestinal sa fie la un nivel optim de functionare si activeaza enzime digestive care te ajuta sa ai o digestie santoasa", este de parere medicul Su Sachar, gastroenterolog la Spitalul Cedars Sinai din Los Angeles, USA.

Bea multe lichide si mentine-ti astfel un nivel optim de energie, alaturi de o digestie usoara si un tonus excelent.

Sursa foto: findarthritistreatment.com
 

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.