Dieta si nutritie

Salatele, pro sau contra dieta?

Cand vrem sa mancam dietetic intotdeauna apelam la salate, fie acasa, fie cand suntem la reustaurant. Dar oare chiar sunt toate salatele dietetice? Nutritionistii ne anunta ca multe dintre salatele pe care le comandam sau de care ne bucuram in propria bucatarie sunt extreme de bogate in calorii si grasimi. Spre exemplu o salata taraneasca care poate fi comandata de la orice restaurant din centru care contine ou, sos de salata pe baza de iaurt sau maioneza, branza, avocado si sunca va ajunge la 1000 de kcakl per portie. Ar fi bine deci sa fim super atenti atunci cand comandam o salata la restaurant, caci simplul cuvant “salata” nu garanteaza putine calorii, daca nu suntem atenti si la ingrediente. Hai sa vedem cateva reguli care ne vor ajuta sa mancam doar salate sanatoase si dietetice.
  • Frunzele verzi - Continutul bogat de frunze verzi garanteaza cu mai putin de 50 kcal, un continut crescut de acid folic si luteina (un antioxidant). Prin urmare, alegeti salatele pe baza de salata verde, varza chinezeasca, untisor, patrunjel, verdeturi , spanac.
  • Multe legume - Nu uita sa incerci sa alegi salate cu cat mai multe legume crude. Ele contin acid folic, vitamina C, potasiu, antioxidanti si foarte multe fibre. Printre legumele cele mai sanatoase se numara ardei, castraveti, ciuperci, morcovi, ceapa, ridiche, conopida sau broccoli.
  • Continut moderat de proteine bune - Pentru a ne hrani corespunzator, trebuie sa nu uitam ca avem nevoie si de un continut moderat de proteine. Putem alege pui, ou fiert tare (in special albusul), creveti, somon, ton, mozzarella , fasole sau naut. Aveti insa grija si evitati orice proteine care au fost in prealabil prajite, date prin sos sau maioneza sau fripte.
  • Evitati alimentele cu surplus de calorii - In mod obligatoriu, trebuie evitate alimentele cu gust placut care fac ca salata sa ajunga sa aiba peste 600 kcal. Printre aceste alimente se numara taiteii sau pastele – 150 kg, crutoane – 100 kcal, branza Cedar – 250 kcal, branza feta sau telemea – 200 kcal, alune sau nuci maruntite – 200 kcal, stafide – 150 kcal, masline – 50 kcal, avocado – 150 kcal.
  • Aveti mare grija la sos - Pentru majoritatea oamenilor, sosul gros de salata este partea cea mai gustoasa. Totusi, este si cea care aduce cel mai mare continut de calorii si grasimi. Sosul vinaigrette aduce 50 kcal per lingurita, sosul alb 100 kcal per lingurita, chiar si cel pe baza de iaurt. Iar pentru o salata se folosesc de obicei minim 4 lingurite de sos de salata.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare