Dieta si nutritie

#risipa alimentara #resturi alimentare #alimente

Resturi alimentare pe care le poti manca si care sunt chiar sanatoase

Risipa de alimente este o problema semnalata tot mai des in intreaba lume, in conditiile in care peste o treime din mancarea disponibila ajunge la gunoi. Stiai ca unele resturi pe care de obicei le arunci sunt, de fapt, foarte hranitoare si sanatoase?

Iata 7 resturi alimentare pe care le poti consuma de acum inainte:

Cojile de oua ajung de obicei in cosul de gunoi, insa ele sunt o resursa importanta de calciu, de care fiecare dintre noi ar putea beneficia. Nu ne putem imagina ca am putea sa mancam cojile de oua, insa ele pot fi transformate in pudra de calciu pe care o poti include apoi intr-un smoothie sau pe care o poti amesteca in alte preparate.

Coaja de la pepenele rosu este si ea considerata deseu, insa ea este foarte asemanatoare cu castravetele, atat ca textura, cat si ca nutrienti. Dupa ce curatati suprafata verde, partea alba poate fi tocata si murata, ori poate fi preparata sub forma de gem.

Frunzele de la conopida ajung mereu la gunoi, corect? Si totusi, ele sunt o buna resursa de inerale, betacaroten, fier si calciu si pot fi preparate ca supa sau ca salata.

Coaja de la morcov este foarte bogata in vitamina C si in loc sa o aruncati la gunoi o puteti spala bine si o puteti transforma in pesto de morcovi.

Cotoarele de varza sunt prea tari pentru a putea fi mancate, deci ajung la gunoi. Totusi, daca le fierbi bine, le poti prepara sub forma de piure, eventual amestecat si cu alte legume precum broccoli sau cartofi.

Coditele si frunzulitele de la capsuni sunt foarte bogate in substante antioxidante, anti-inflamatoare, cardio protectoare si neuroprotectoare. Daca nu le poti inghiti ca atare, le poti baga in blender alaturi de alte fructe si alimente si sa te bucuri de proprietatile lor.

Cojile de banana sunt putin amare si nici nu iti imaginezi ca le-ai putea manca, nu? Ei bine, ele sunt foarte sanatoase pentru ca sunt bogate in potasiu, magneziu si calciu. Cel mai usor de consumat sunt sub forma de "bacon din coji de banane", pentru care se folosesc insa numai cele de la fructele foarte coapte, care au deja pete maronii. Se curata bine toata partea alba din interior, se marineaza timp de 10minute intr-un mix de sos de soia, sirop de artar, boia afumata si pudra de usturoi, iar apoi se prajesc in ulei incins cateva minute.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare