Dieta si nutritie

# revenire la normalitate # rutina zilnica #normalitate #rutina

Reinvatam in timp ce revenim la normalitate

Lumea are o noua lista de masuri de siguranta pentru a ne proteja pe noi, familiile si comunitatile noastre. Reinvatam importanta critica a spalarii frecvente pe maini si ne adaptam la purtarea mastii in public, evitarea imbratisarilor sau strangerilor de mana si practicarea distantarii sociale. Acestea si alte masuri de siguranta au devenit parte din ritualurile noastre zilnice. Insa, mai este o masura de precautie foarte importanta pe care trebuie sa o reinvatam si care este o componenta vitala a pregatirii si revenirii: o alimentatie adecvata si activitatea fizica constanta.

 

Desi nu putem controla pandemiile in materie de sanatate publica, putem actiona astfel incat corpurile noastre sa fie sanatoase si puternice. Pe langa purtarea mastii, pastrarea distantei sociale si spalarea mainilor, alimentatia nutritiva si miscarea regulata sunt aspecte integrante pe lista noastra de protectie personala.

Iata cinci sfaturi care sa va ajute pe voi si pe familia voastra sa ramaneti puternici si sanatosi odata cu „redeschiderea” lumii.

Cumparati mancare sanatoasa

S-a vorbit foarte mult despre faptul ca oamenii aleg mai multe alimente de confort – produse cu care este simplu sa se aprovizioneze sau care au valabilitate mai mare. De la placinte congelate la chipsuri si dulciuri, vanzarile la aceste produse sunt tot mai mari. Rezultatul, pe langa mai multe obiceiuri alimentare induse de stres, este ceea ce se numeste cresterea in greutate “COVID-15”. Avem insa vesti bune – oamenii incep sa recunoasca importanta fructelor si legumelor in alimentatia lor si le cumpara tot mai mult. De exemplu, in ultima saptamana din luna martie, vanzarile de fructe si legume cu durata lunga de conservare au crescut cu pana la 51%, cele congelate cu 47% si cele proaspete cu 8%, conform unui raport realizat de Produce Marketing Association si compania de analiza de date IRI.

Luati-va energia din proteine

Proteinele sunt esentiale pentru o stare buna de sanatate. Aveti nevoie de ele pentru sanatatea oaselor, a muschilor, a tesutului conjunctiv si a parului, iar organismul vostru are nevoie de proteine pentru a produce proteine specializate, precum anticorpi, enzime si hormoni. Oricata grija ati avea in alegerile alimentare, nu este intotdeauna usor sa obtineti toti nutrientii de care are nevoie organismul in fiecare zi. Un shake proteic preparat din lapte sau bautura de soia si fructe sau legume va poate ajuta sa asigurati nevoile zilnice de mai multi nutrienti. De asemenea, multe amestecuri pentru shake-urile proteice contin vitamine si minerale adaugate, care stimuleaza si mai mult alimentatia.

Bucurati-va de uimitorii flavanoli

Flavanolii sunt un grup de compusi fitonutrienti care se regasesc in multe alimente, dar in special in ceai, cacao, mere, fructe de padure si struguri. Flavanolii sunt antioxidanti activi si au si alte beneficii, inclusiv sustinerea starii de sanatate a inimii si a functiei cognitive.

In prezent, tot mai multe companii, inclusiv Herbalife Nutrition, cauta noi modalitati de a incorpora flavanolii din cacao si ceai in alimente si bauturi functionale, precum si in suplimente.

Faceti miscare

Multe sali de sport si parcuri au acces limitat, dar oamenii gasesc moduri creative de a face miscare in mod eficient si distractiv. De la dans la yoga, sunt foarte multe clase online. Daca nu aveti aceasta optiune la dispozitie, puteti incerca sa urcati scarile, sa sariti coarda sau sa faceti o activitate aerobica fantastica sau sa coordonati o sesiune de dans in familie pentru a putea arde caloriile impreuna in moduri noi. Indiferent de cat spatiu aveti acasa, puteti face exercitii rapide pentru tot corpul pentru a va intinde si intari corpul. 

Invatati sa scapati de stres

Viata noastra este plina de stres. Intre familie si cariera suntem deseori suprasolicitati. Daca adaugam si o pandemie globala si nesiguranta financiara la acesta, obtinem un cocktail de stres perfect. Ingrijirea sanatatii inseamna ingrijirea corpului si a sufletului. Oferiti-va compasiune in aceasta perioada si faceti in fiecare zi lucruri pentru starea voastra de bine – de la respiratie profunda la lectii de yoga online, la plimbari si conversatii cu familia si prietenii. Pandemia ne afecteaza pe toti, dar recunoscand stresul pe care il simtiti si gasind modalitati de a va gestiona anxietatea va va ajuta atat pe voi, cat si pe familia voastra.

De Susan Bowerman, Senior Director of Worldwide Nutrition Education and Training, Herbalife Nutrition

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.